Družba za avtoceste je avgusta lani objavila mednarodno javno naročilo za vzpostavitev in delovanje novega sistema cestninjenja. Zaradi vrste revizijskih zahtevkov in kompleksnosti javnega naročila je bil razpis šestkrat podaljšan. "Glede na vsa ta dejstva in to, da na ravni EU-ja za zdaj še nismo priča poenotenju standardizacije spremljanja prometa na avtocestnih omrežjih, je vlada sprejela sklep o takojšnji ustavitvi aktivnosti elektronskega sistema cestninjenja," je po seji vlade pojasnil vodja urada vlade za komuniciranje Anže Logar.
Za Dars bi to pomenilo dodatno breme
Resorno ministrstvo za infrastrukturo in prostor namreč ugotavlja, da bi bilo v trenutnih gospodarskih in finančnih razmerah neracionalno investirati v ta sistem. Dars bo namreč v prihodnjih letih iz pobranih cestnin težko odplačeval že do zdaj prevzete obveznosti. Prevzemanje obveznosti iz vzpostavljanja novega cestninskega sistema pa bi za Dars pomenilo dodatno finančno breme.
Vinjetni sistem cestninjenja bo tako do nadaljnjega ostal v veljavi, saj za osebna vozila na evropski ravni še niso definirane ustrezne tehnične, pravne in komercialne rešitve, ki bi omogočale izvajanje enotne storitve cestninjenja na v celotni Evropski uniji. Elektronsko cestninjenje osebnih vozil je namreč veliko bolj zahtevno kot cestninjenje tovornih vozil.
Znesek bi lahko dosegel 700.000 evrov
So pa na Darsu povedali, da so do zdaj po pogodbi v skladu z opravljenimi deli že izplačali približno 550.000 evrov. Nekatera sredstva so sicer še v potrjevanju, tako da bi se lahko ta znesek povzpel na nekaj več kot 700.000 evrov.
Je pa Dars leto 2011 po predhodnih podatkih sklenil s čistim dobičkom, ki je presegel načrtovanega, in s štiriodstotno rastjo prihodkov. Na rast prodaje so vplivali predvsem prihodki od cestnin, ki so predstavljali 90 odstotkov vseh prihodkov družbe. Prihodki od cestnin so se sicer v primerjavi z letom 2010 zvišali za tri odstotke. 46 odstotkov predstavljajo prihodki od vinjet, 54 odstotkov pa prihodki od cestninjenja tovornih vozil.
Veber: To je slaba odločitev
Vodja poslanske skupine SD-ja Janko Veber, ki je bil predsednik odbora za promet v prejšnjem sklicu DZ-ja, je odločitev vlade označil za zelo slabo. "Mislim, da je bil projekt zastavljen korektno, predvsem pa je bil potreben za to, da se vzpostavi cestninjenje v prostem prometnem toku tudi za tovorna vozila. Nenazadnje bi uvedba tega cestninjenja omogočila tudi porušitev cestninskih postaj, ki danes ovirajo promet na avtocestah," je dejal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje