Najpogostejši kršitvi, ki so ju finančni nadzorniki ugotovili, sta neizdajanje računov in gotovinsko poslovanje brez davčne blagajne. To ima sicer po podatkih finančne uprave dobrih 41.000 zavezancev, dodatnih 11.000 pa uporablja brezplačno spletno storitev miniblagajna.
Na upravi ocenjujejo, da so se zavezanci na nov sistem dobro privadili, na obrtno-trgovinski zbornici pa opozarjajo na pojav nepričakovanih težav, ki jih je prinesel nov davčni sistem.
Po besedah Petra Jenka, direktorja uprave za nadzor, je to pokazatelj dobre prilagojenosti zavezancev na nov sistem. "Lahko rečem, da je stanje na terenu glede uporabe davčnih blagajn dobro, kar izhaja iz do zdaj opravljenih nadzorov in preverjanja računov prek aplikacije Preveri račun," pravi Jenko.
Prav nagradna igra, s katero so potrošniki v dveh mesecih davčno preverili pet milijonov računov, pa je nekaterim zavezancem prinesla nepredvidene težave, pravi predsednik obrtno-podjetniške zbornice Branko Meh. "So začeli prijavljati gostje, da niso dobili računa, kar neposredno privede do inšpekcijskega pregleda, in se ugotovi, da je bil ta račun izdan. Lahko gre tudi zato, da želi konkurenca nekoga drugega izločiti s trga," pravi Meh.
Meh opozarja tudi na visoke stroške, ki jih imajo predvsem manjši zavezanci z nakupom in vzdrževanjem davčne blagajne. A finančna uprava je jasna - nov sistem ne dovoljuje izjem. "Naše stališče je, da so zagotovljene možnosti, ki tudi manjšim zavezancem omogočajo enostavno poslovanje tudi v okviru sistema davčnih blagajn."
Uprava bo nadzorne dejavnosti nadaljevala tudi v prihodnjih mesecih, poudarek pa bo na primerjavi podatkov, prejetih prek davčnih blagajn in poslovanju posameznih zavezancev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje