Med zavezanci, ki se v nov sistem še niso vključili, prevladujejo podjetja z izrazito sezonskim poslovanjem in različna društva, ki se ukvarjajo z letnim turizmom. Foto: BoBo/Borut Živulović
Med zavezanci, ki se v nov sistem še niso vključili, prevladujejo podjetja z izrazito sezonskim poslovanjem in različna društva, ki se ukvarjajo z letnim turizmom. Foto: BoBo/Borut Živulović

Tri tedne po uvedbi davčnih blagajn je število zavezancev, ki so davčno potrdili račune, po podatkih Finančne uprave Republike Slovenije (Furs) približno 35 tisoč. To je polovica vseh davčnih zavezancev. V zadnjih dneh se število novih zavezancev zmanjšuje, manj pa je tudi klicev in vprašanj v povezavi z davčnimi blagajnami.

Najpogostejše nepravilnosti
Nadzorniki so sicer pri postopku potrjevanja računov zaznali več odstopanj oziroma nepravilnosti, ki pa jih za zdaj še ne sankcionirajo. Med najpogostejšimi so napačen datum izdaje računa, napačna davčna številka izdajatelja in nepravilen izračun davka. "Te nepravilnosti redno javno objavljamo, da bi tisti zavezanci, pri katerih gre zgolj za neke tehnične pomanjkljivosti, lahko čim prej odpravili in delovali v skladu z zakonom," je povedala Barbara Škrinjar s Fursa.

Precej težav pri vključevanju v nov sistem imajo zavezanci, ki izdajo manjše število računov, različna neprofitna društva in določene skupine davčnih zavezancev, kot so, denimo, taksisti. Po prehodnem obdobju izdajanja računov iz vezane knjige računov bodo namreč tudi zanje davčne blagajne obvezne, kar pomeni visoke stroške in druge nevšečnosti za zavezance.

"Treba je bilo zamenjati taksimetre in tiskalnike. Druga rešitev je bila ročni vnos, ki je pač slaba. Prihaja lahko do napak. Vedeti morate, da so to ljudje v avtomobilih na cesti in nimajo časa vnašati vseh teh podatkov, ki so potrebni na računih," je pojasnil Matic, razvijalec programske opreme za enega od ljubljanskih taksipodjetij.

Prekinjena povezava
Med pogosto izpostavljenimi težavami, ki jih opažajo zavezanci, je tudi nedelujoča oz. prekinjena povezava s strežnikom, kar v praksi lahko pomeni tudi večminutno čakanje strank. Furs odgovarja: "Tudi če povezava ne deluje, blagajna sama v nekaj sekundah samodejno iztisne račun in pozneje, ko se povezava spet vzpostavi, potrdi za nazaj. To ne more biti razlog za kakšne gneče na blagajnah."

Nadzorniki za zdaj kaznujejo samo tiste zavezance, pri katerih ugotovijo zlonamerne kršitve. Ob tem pa na upravi napovedujejo, da bodo v kratkem nadzor zaostrili in oglobili tudi vse druge.