Državno podjetje Slovenske železnice je v precejšnjih finančnih težavah. Foto: MMC RTV SLO
Državno podjetje Slovenske železnice je v precejšnjih finančnih težavah. Foto: MMC RTV SLO

Ko bo družba DRI uspešno uredila (skoordinirala) vse potrebne aktivnosti za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, bomo vložili novo vlogo za izdajo soglasja in to časovno ne bo pomenilo dodatne obremenitve.

Ministrstvo za okolje in prostor
Patrick Vlačič
Na sestanku, ki ga omenja Dnevnikov dokument, je bil navzoč tudi minister za promet Patrick Vlačič. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Evropska komisija sofinancira predvsem projekte, ki so operativni najpozneje do konca tekoče finančne perspektive. Dejstvo, da bo projekt operativen šele leta 2018, vidimo kot težavo. Če Slovenija projekta ne bo končala do predvidenega roka, bo morala preostanek investicije financirati sama, kar je glede na obstoječo finančno krizo veliko tveganje.

Georgios Yannoussis, generalni direktor direktorata za regionalno politiko pri Evropski komisiji

Kot pojasnjujejo na ministrstvu za promet, so težave pri projektu drugi tir Divača-Koper, ki bi pomembno prispeval tudi k privlačnosti pretovora v Luki Koper, povezani predvsem s podjetjema DIS Consulting in DRI. Skladno s pogodbo DIS opravlja konzultantske storitve, koordinira pa DRI - vse za področje podtalnice, vpliva gradnje predorov nanjo; pa tudi problematike deponij in čezmejnih vplivov.
Izgradnja drugega tira sicer spada med prioritetne točke predvolilnih programov več slovenskih strank.

Vse čaka na koordinacijo družbe DRI ...
Kot so zatrdili na ministrstvu, bodo novo vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja izdali takrat, ko bo družba DRI uspešno uredila vse potrebne aktivnosti. Po njihovi oceni to časovno ne bo pomenilo nobene dodatne obremenitve.

... tudi 450 milijonov evrov
V operativnem programu razvoja okoljske in prometne infrastrukture 2007-2013 je sicer za investicije na področju železniške infrastrukture predvidenih 449,6 milijona evrov. Sredstva so namenjena za izvedbo projektov, vključenih na prioritetni in indikativni rezervni seznam projektov razvojne prioritete železniška infrastruktura - kohezijski sklad. Rok upravičenosti izdatkov je 31. december 2015.

Nova uprava Slovenskih železnic z Igorjem Blejcem na čelu bo od ponedeljka, ko bo nadzorni svet predvidoma potrdil še dva člana, v polni sestavi. Novo vodstvo družbe, katerega imenovanje so spremljali zapleti, se bo z nastopom mandata vendarle lahko pospešeno lotilo izvajanja poslovne reorganizacije družbe. Delavce bo zastopal Albert Pavlič.


Za vsak primer še rezervni projekt
Eden izmed rezervnih projektov na področju železniške infrastrukture, ki so opredeljeni v operativnem programu in ki so ga na ministrstvu že pripravili in posredovali na organ upravljanja v pregled in potrditev z namenom pospešitve črpanja evropskih sredstev, je tudi nadgradnja železniške proge Dolga Gora-Poljčane. Ker je Evropska komisija aprila že potrdila spremembe in dopolnitve operativnega programa, bo Slovenija po trditvah ministrstva v okviru prednostne in indikativne rezervne liste projektov počrpala vsa predvidena sredstva na področju železniške infrastrukture.

Dnevnik: Zamude lahko odnesejo evropski denar
Dokumenti, ki so jih pridobili pri časopisu Dnevnik, pa kažejo nasprotno. Kot navaja časnik, gre za prvo uradno potrditev možnosti, da Slovenija zaradi zamud ostane brez evropskega denarja za drugi tir. Uradni zapisnik sestanka med evropsko delegacijo, predstavniki ministrstva za promet in DRI-jem z dne 27. septembra kaže, da je bila osrednja točka prav financiranje te gradnje.

Pri tem je predstavnik direktorata za regionalno politiko pri Evropski komisiji Georgios Yannoussis slovensko stran jasno opozoril na "tveganje, da bi projekt drugi tir finančno v celoti ostal kot breme Slovenije". "Glede na velikost projekta obstaja velika možnost nastanka večjih zamud," je poudaril Yannoussis, pri čemer Dnevnik opozarja, da so predstavniki komisije Slovenijo obiskali mesec dni pred zavrnitvijo okoljevarstvenega soglasja.
"Evropska komisija sofinancira predvsem projekte, ki so operativni najpozneje do konca tekoče finančne perspektive. Dejstvo, da bo projekt operativen šele leta 2018, vidimo kot težavo. Če Slovenija projekta ne bo končala do predvidenega roka, bo morala preostanek investicije financirati sama, kar je glede na obstoječo finančno krizo veliko tveganje," je predstavnikom ministrstva in DRI-ja dejal Yannoussis.

Ob tem jim je priporočil, "naj Slovenija z začetkom izvedbenih del projekta za gradnjo drugega tira počaka, dokler ga formalno ne bo odobrila komisija". Po izteku zdajšnje finančne perspektive namreč po njegovih besedah zaradi razvitosti zahodne Slovenije morda ne bo več upravičena do denarja iz evropskega sklada za regionalni razvoj, ampak iz posebnega instrumenta DG Move, kar pa mora formalno odobriti še komisija. Po njegovem mnenju bi zato morala Slovenija v tem času pripraviti rezervne projekte, s katerimi bi počrpala sredstva, ki so bila v kohezijskem skladu predvidena za drugi tir.

Ko bo družba DRI uspešno uredila (skoordinirala) vse potrebne aktivnosti za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, bomo vložili novo vlogo za izdajo soglasja in to časovno ne bo pomenilo dodatne obremenitve.

Ministrstvo za okolje in prostor

Evropska komisija sofinancira predvsem projekte, ki so operativni najpozneje do konca tekoče finančne perspektive. Dejstvo, da bo projekt operativen šele leta 2018, vidimo kot težavo. Če Slovenija projekta ne bo končala do predvidenega roka, bo morala preostanek investicije financirati sama, kar je glede na obstoječo finančno krizo veliko tveganje.

Georgios Yannoussis, generalni direktor direktorata za regionalno politiko pri Evropski komisiji