Slovenija bi del denarja za drugi tir pridobila iz zasebnega sektorja. Foto: BoBo
Slovenija bi del denarja za drugi tir pridobila iz zasebnega sektorja. Foto: BoBo
Gašperšič
Minister Gašperšič že od nastopa funkcije gradnji drugega tira ni bil preveč naklonjen. Foto: BoBo

Kot je po sestanku obeh strani povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, je projekt drugega tira Koper-Divača pomemben za celotno regijo srednje in vzhodne Evrope. Slovenija in Madžarska bosta zato okrepili sodelovanje, in sicer kot pomoč pri uspešnejšem črpanju sredstev EU-ja in privabljanja pretovora.

Slovenska stran je delegaciji z Madžarske, ki jo je vodil tamkajšnji namestnik ministra za zunanje zadeve in trgovino Laszlo Szabo, predstavila slovenske načrte v zvezi z oblikovanjem finančne konstrukcije za drugi tir. Madžarska je glede sodelovanja pri projektu po Gašperšičevih besedah zelo odprta, vendar o konkretnih rešitvah še niso govorili.

Madžarska bi bila enakovreden partner
Szabo je dejal, da želi Madžarska pri projektu drugega tira sodelovati kot enakovreden partner pri razvoju regij. Če bodo lahko madžarska podjetja koristila zmogljivosti Luke Koper namesto nemških in nizozemskih pristanišč, bo to skrajšalo pot tovora in pripomoglo k povečanju madžarske konkurenčnosti.

O morebitnem finančnem vložku Madžarske v zameno za koncesijo v Luki Koper danes ni bilo govora. Gašperšič tudi ni seznanjen s številkami, ki so v zvezi s tem zaokrožile v javnosti. Omenjalo se je namreč, da naj bi Madžari prispevali 100 milijonov evrov. Minister je zatrdil, da mu številke niso znane, prav tako ne Madžarom. "Interes z obeh strani obstaja, na kakšen način bomo sodelovali - s finančnimi vložki ali kako drugače -, pa še ni dorečeno," je povedal.

Pojasnil je še, da gredo načrti Slovenije v smer zagotovitve sredstev EU-ja in vložka zasebnega partnerja preko mehanizma EFSI. Zelo verjetno bo vse skupaj oblikovano kot posebno projektno podjetje, preko katerega bodo tekle dejavnosti, je še dejal Gašperšič.

Pogovori na tehnično raven
Pogovori se bodo zdaj preselili na bolj tehnično raven, v okviru katere bosta strani izmenjali vse podatke o projektu, vključno z načrtom zapiranja finančne konstrukcije s pomočjo sredstev EU-ja in uporabe sredstev iz mehanizma EFSI.

Gašperšič je ponovil, da projekt drugega tira Koper-Divača poleg Madžarov zanima tudi Avstrijo, Češko, Slovaško in Poljsko. "To so države, ki jih želimo vključiti v izvedbo tega projekta, s katerim veliko pridobi celoten prostor. Naše dejavnosti bodo torej šle v smer internacionalizacije pomena tega projekta," je poudaril. Na mednaroden pomen projekta za celotno regijo je opozoril tudi Szabo.

Cena, primerljiva s Tešem 6
Projekt gradnje drugega tira med Koprom in Divačo je ocenjen na nekaj več kot 1,3 milijarde evrov. Ministrstvo bo preverilo vrednost projekta. Gašperšič je povedal, da so že pripravili dokumentacijo za objavo mednarodnega javnega razpisa za preveritev ocenjene vrednosti. Projektna naloga je trenutno v pregledu pri svetovalnem središču Evropske investicijske banke in na podlagi rezultatov tega pregleda bodo stekli nadaljnji koraki.

Minister želi, da bi do revidirane vrednosti projekta drugega tira prišli do sredine prihodnjega leta, kar pomeni, da bi morali razpis za revizijo objaviti na začetku 2016.