Stanje je alarmantno, pravi prvi mož Luke Koper. Če so še do nedavnega napovedovali, da bo edini železniški tir zadoščal do leta 2020, je zdaj jasno, da so prometni zamaški že tu. "Mi smo samo v novembru imeli večjo škodo, nastali so zastoji z vlaki na železnici," je pojasnil Dragomir Matič, predsednik uprave Luke Koper.
V prihodnjem letu načrtujejo tudi razširitev skladiščnih prostorov in nabavo več sodobnih dvigal. Pretovor je namreč vse večji. "Do leta 2020 bomo v kontejnerski terminal vložili 235 milijonov evrov," je napovedal Matičič.
Trojico držav zanima drugi tir
A kaj ko razvoju Luke Koper ne sledijo kopenske povezave. Finančna konstrukcija za izgradnjo drugega železniškega tira še ni pripravljena, vlada tudi še ne ve, na kateri evropski razpis se bo smiselno prijaviti. "To bo jasno proti koncu prihodnjega leta," je povedal Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo.
Po neuradnih informacijah TV Slovenija se kot mogoči vlagatelji v gradnjo drugega tira ponujajo tri države, ki so močno povezane z našim pristaniščem - Madžarska, Slovaška in Avstrija. Skupaj naj bi vložile 780 milijonov evrov. O tem je obveščena tudi komisarka za promet Violeta Bulc.
"Sem seznanjen, uradno pa ne," je potrdil Gašperšič. Se pa ministrstvo intenzivno pogovarja z Madžarsko. Januarja je predvideno tudi srečanje obeh vlad in do takrat bodo po besedah Gašperšiča pripravili predlog sodelovanja.
Kaj bi morebitni partnerji pričakovali v zameno, še ni znano. Glede na to, da slovenska vlada denarja za drugi tir nima, bo vsekakor zanimivo slišati, kaj predlagajo tujci.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje