"Koprsko pristanišče je edino pristanišče v Evropski uniji, kjer se avtoprevoznikom, ki opravljajo gospodarsko dejavnost, zaračunava dajatev. S tem je kršeno temeljno načelo EU-ja o prostem dostopu do pristaniške infrastrukture, prostem pretoku blaga in poštene medsebojne konkurence, kar je Slovenija zapisala tako v svoj pravni red kot v pomorski zakonik. Slovenski avtoprevozniki so diskriminirani v primerjavi s kolegi iz drugih evropskih držav," je prepričan predsednik sekcije avtoprevoznikov pri območni obrtni zbornici Koper Štefan Kocjančič.
Avtoprevozniki ugotavljajo, da za zaračunavanje vstopnih pristojbin Luka prav tako nima podlage niti v koncesijski pogodbi, sklenjeni z državo, niti v uredbi o upravljanju koprskega tovornega pristanišča.
"O težavi luških cestnih pristojbin se v Sloveniji pogovarjamo že vrsto let, pa do zdaj nihče ni ukrepal. Na zadnji dopis nam z ministrstva za infrastrukturo niti odgovorili niso. Zato nam ni preostalo drugega, kot da se pritožimo na Evropsko komisijo za transport," je dejal Kocjančič.
"Luka s pobiranjem cestnih taks izvaja kriminalno dejanje in nekdo bi moral za to odgovarjati. Študija, ki jo je naročil nekdanji minister Patrik Vlačič, je jasno pokazala, da je početje Luke skregano z vsemi koncesijskimi določili," pa je oster predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa,ki pravi, da z zaračunavanjem vstopnih pristojbin Luka avtoprevoznikom letno pobere od 1,5 do šest milijonov evrov.
Luka: Pobiramo za tisto, kar smo zgradili sami
"Pri cestnih pristojbinah, ki jih zaračunavamo avtoprevoznikom za vstop na območje pristanišča, gre dejansko za plačilo uporabe cestišč in ostalih manipulativnih površin, ki jih na svoje stroške gradi in vzdržuje Luka. Gre torej za podobno plačilo, kot so plačila za ostale storitve, ki jih nudi Luka. Opozoriti je treba na dejstvo, da vse prevozne površine v koprskem pristanišču niso sestavni del javnega državnega cestnega omrežja in zato niso deležna sredstev iz proračuna. Primarne cestne žile v pristanišču predstavljajo infrastrukturo, namenjeno za javni promet, ne pa javne cestne infrastrukture, in se vzdržujejo iz ladijskih in luških pristojbin. Vzdrževanje drugih cestnih površin in drugih površin za natovarjanje in raztovarjanje tovornjakov pa je v izključno breme koncesionarja, to je Luke Koper," so za TV Slovenija povedali v Luki.
V Luki so še zapisali, da je pravna služba ministrstva za infrastrukturo podrobno pojasnilo že v letu 2006 posredovala takratnemu direktoratu za prometno politiko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje