Prihodki so bili z 821,8 milijona evrov za 6,4 odstotka večji kot januarja lani, odhodki pa so narasli za 14,6 odstotka, na 874,6 milijona evrov. Januarja lani je državni proračun vpisal 9,2 milijona evrov presežka. Konec leta 2018 je v proračunu ostalo več kot pol milijarde evrov presežka, potem ko je bil v letu 2017 še izpričan primanjkljaj.
Davčni prihodki, ki predstavljajo glavni vir proračunskih prihodkov, se zaradi nadaljevanja ugodnih gibanj v gospodarstvu in na trgu dela ter rasti porabe še naprej krepijo. Januarja so v medletni primerjavi narasli za 8,4 odstotka, na 774,8 milijona evrov, so sporočili z ministrstva za finance.
Dohodnina se je zvišala za 20,6 odstotka, na 111,2 milijona evrov. K temu je prispevala rast akontacije od dohodnine od zaposlitve v višini 17,4 milijona evrov oz. 10,6 odstotka, kar kaže nadaljevanje ugodnih razmer na trgu dela, ter višja vplačila dohodnine od dividend.
Davek od dohodkov pravnih oseb se je zvišal za 7,4 odstotka, na 64,3 milijona evrov, rast pa gre pripisati više obračunanim akontacijam, ki so posledica boljšega poslovanja podjetij v lanskem letu. Davek na dodano vrednost (DDV) se je zvišal za 4,8 odstotka, na 342,1 milijona evrov. Rast in dinamika gibanja DDV-ja sta najbolj odvisni od gibanja in rasti zasebne ter državne potrošnje.
Manjši izkupiček trošarin na račun tobaka
Trošarine pa so se znižale za 3,4 odstotka, na 130,5 milijona evrov. Ministrstvo za finance izpad opaža pri trošarinah na tobak in tobačne izdelke, ki so nižje za 11,2 odstotka, medtem ko so trošarine od alkohola in alkoholnih pijač višje za 11,2 odstotka. Prejeta sredstva iz EU-ja so bila s 13,9 milijona evrov za 39,3 odstotka nižja kot januarja lani.
Med odhodki državnega proračuna so bili januarja najvišji tekoči transferji, ki so znašali 476,8 milijona evrov in so bili za 14,7 odstotka višji kot leto prej. Med njimi je bilo največ drugih tekočih domačih transferjev, ki zajemajo obveznosti do občin, skladov socialnega zavarovanja in javnih zavodov.
Transfer občinam je bil januarja zaradi finančne izravnave, ki je bila potrebna zaradi zvišanja višine povprečnine za leto 2019 na podlagi dogovora med vlado in občinami, višji za 1,4 milijona evrov. Zaradi višje priznane povprečnine razpoložljiva dohodnina kot finančni vir občin ne zadošča za pokritje obveznosti.
145 milijonov za plačilo obresti
Za plačila domačih in tujih obresti je namenjenih 144,7 milijona evrov, kar je po zaslugi aktivnega upravljanja dolga 1,4 odstotka manj kot januarja lani. Sredstva za plače in prispevke delodajalcev za socialno varnost so narasla za 5,8 odstotka, na 104,3 milijona evrov, kar je med drugim posledica rednega napredovanja javnih uslužbencev v višje plačne razrede.
Višja so bila tudi izplačila subvencij, in sicer v primerjavi z lanskim januarjem za skoraj 70 odstotkov. Znašala so 118,9 milijona evrov, medtem ko je bilo v celotnem lanskem letu po predhodnih podatkih izplačanih za 395,6 milijona evrov subvencij. Izplačila subvencij so bila januarja višja predvsem zaradi višjih izplačil za neposredna plačila v kmetijstvu, ki se izplačujejo v prvih mesecih leta.
Konsolidirana bilanca javnega financiranja, ki jo poleg državnega proračuna sestavljajo Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije in proračuni občin, je januarja izkazovala približno 1,55 milijarde evrov prihodkov in 1,57 milijarde evrov odhodkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje