BYD je največji kitajski proizvajalec električnih avtomobilov. Foto: Reuters
BYD je največji kitajski proizvajalec električnih avtomobilov. Foto: Reuters

Osnutek predloga odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, ki so začele veljati na začetku julija, prav tako upošteva dosedanje ugotovitve Bruslja v sklopu preiskave, ki jo je začel oktobra lani. Po pojasnilih Evropske komisije je to vmesni postopkovni korak, na katerega bodo lahko stranke v postopku podale pripombe.

Potem ko je Bruselj za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedel začasno dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno, so jih v osnutku nekoliko znižali.

Po novem bi za BYD veljale 17-odstotne dodatne carine, za Geely 19,3-odstotne, za SAIC pa 36,3-odstotne.

Za druge izdelovalce – to niso le kitajska podjetja, ampak tudi svetovne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu – je Bruselj za podjetja, ki bodo sodelovala v preiskavi, sprva uvedel povprečne 21-odstotne dodatne carine, v osnutku pa po novem predlaga 21,3-odstotne. Za tista podjetja, ki ne bodo sodelovala, zdaj predlaga 36,3-odstotne carine, potem ko je začasno uvedel 38,1-odstotne.

Preiskavo je Evropska komisija uradno začela 4. oktobra lani, 4. julija letos pa je v uradnem listu objavila uredbo o uvedbi začasnih dodatnih carin. Te so začele veljati dan pozneje.

Danes je vpletenim v postopek razkrila osnutek sklepa o uvedbi dokončnih dodatnih carin, zainteresirani pa imajo deset dni časa za vložitev pripomb. Komisija bo nato državam članicam predstavila dokončno odločitev. Dokončne ukrepe mora Bruselj uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Morebitni ukrepi bodo veljali pet let z možnostjo podaljšanja.

Na Kitajskem nezadovoljni

Kitajski proizvajalci so predlog EU-ja ocenili za nepošten. "Kitajska trgovinska zbornica pri EU-ju (CCCEU) je s predlogom zelo nezadovoljna in ostro nasprotuje takšnim protekcionističnim praksam," so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP zapisali pri zbornici.

Bruselj po njihovi oceni ovira prosto trgovino na področju električnih vozil, kar bo oslabilo odpornost te evropske industrije.

"Ukrep bo zaostril trgovinske napetosti med Kitajsko in EU-jem ter poslal zelo negativen signal globalnemu sodelovanju in zelenemu prehodu," so se še odzvali v zbornici.