Plaz pri predoru Lokev bodo skušali umiriti z 28 metrov globokimi betonskimi piloti. Foto: Inštitut za raziskovanje krasa
Plaz pri predoru Lokev bodo skušali umiriti z 28 metrov globokimi betonskimi piloti. Foto: Inštitut za raziskovanje krasa

Pobočje pri portalu predora Lokev v dolini Glinščice je zdrsnilo za pet centimetrov. Premiki so posledica drsenja hribine, ki so jo zaznali že med gradnjo istoimenskega viadukta pred dvema letoma. Izvajalec del je takrat enega od opornikov temeljil drugače, in sicer z vodnjakom, globokim 12 metrov. Zdaj pa bodo v plaz vgradili 28 metrov globoke betonske pilote, so sporočili iz družbe 2TDK. Koliko jih bo potrebnih, še ni znano.

Do zdaj je bilo na celotni trasi 2. tira geološko preiskanega manj kot dva odstotka celotnega terena, se pojasnijo v družbi 2TDK, zato v predorih in v dolini Glinščice še vedno izvajajo preiskave.

Na podaljšanje roka bo vplivalo tudi premoščanje kraških jam, ki so jih odkrili v obeh kraških predorih. Dva mostova sta že v gradnji, za najdaljši, 42 metrov dolg most v glavni cevi predora Beka postavljajo temelje, v pripravi je premostitev obeh jam v servisni cevi predora. Dela naj bi končali do maja.

V družbi 2TDK pojasnjujejo, da gre v obeh primerih za nepredvidljive geološke razmere, ki se štejejo kot upravičen razlog za podaljšanje roka gradnje. Od izvajalca del pričakujejo v štirinajstih dneh podrobno časovnico. Dodajmo še, da je 2TDK iz naslova neupravičenih zamud pri izkopnih delih v predorih do zdaj izvajalcu obračunal za 4,6 milijona evrov pogodbenih kazni.

Kar zadeva finančne težave turškega izvajalca Yapi Merkezi, naj bi družba podpisala sporazum o prestrukturiranju dolga z bankami v Turčiji.