Facebookove delnice so v petek začele kotirati na borzi Nasdaq. Optimisti so menili, da lahko tečaj poraste za 50 odstotkov, vendar ni bilo tako, saj je bila cena na koncu dneva tik nad 38 dolarji. Danes zjutraj je sledil občuten padec. Foto: EPA
Facebookove delnice so v petek začele kotirati na borzi Nasdaq. Optimisti so menili, da lahko tečaj poraste za 50 odstotkov, vendar ni bilo tako, saj je bila cena na koncu dneva tik nad 38 dolarji. Danes zjutraj je sledil občuten padec. Foto: EPA
Ljubljanska borza
Na Ljubljanski borzi je indeks SBI TOP (566 točk) v ponedeljek izgubil 0,37 odstotka. Največ prometa, 471 tisoč evrov, je bilo opravljenega s Krkinimi delnicami, ki so bile vredne med 46,01 in 47,00 evra. Foto: MMC RTV SLO

Le prvi dan trgovanja (v petek) so se torej Facebookove delnice lahko obdržale nad 38 dolarji, kolikor je znašala cena v javni prodaji. In še to je bolj kot ne zasluga investicijske banke Morgan Stanley, ki jo je Facebook izbral, da je vodila postopek javne prodaje. Morgan Stanley je zapravil kar nekaj milijard, da je tečaj ubranil nad 38 dolarji. V ponedeljek, ko te podpore ni več, je cena zgrmela pod 34 dolarjev in številni, ki so se odločili za prodaje na kratko (shortanje), kjer služiš s padcem tečajev, so realizirali lepe dobičke.

Cena astronomsko visoka
"Težko je verjeti, da je Facebook toliko vreden. Vlagatelji, bodite previdni," je v petek po Twitterju opozoril Donald Trump. Večina je opozarjala, da so pri 38 dolarjih Facebookove delnice močno precenjene, saj znaša razmerje med ceno in dobičkom na delnico več kot sto, medtem ko je na primer kazalec P/E pri Applovih delnicah okrog 15. Facebook bi tako visoko ceno delnice lahko upravičil le, če bi se čisti dobiček v prihodnjih dveh letih vsako leto podvojil, ugotavljajo analitiki. Je pa res, da ima Facebook več kot 900 milijonov uporabnikov z lepimi možnostmi, da se precej bolj uveljavi še v Indiji.

S pomočjo Facebooka podvojili prodajo
Nekateri oglaševalci so se že prepričali o smiselnosti oglaševanja na Facebooku. Pred sto leti je Henry Ford izjavil: "Vem, da je polovica denarja, ki ga namenjam oglaševanju, vrženega stran, toda žal ne vem, katera polovica." Njegovi nasledniki v podjetju Ford so se letos odločili, da med najpomembnejšim ameriškim športnim dogodkom Super Bowlom ne bodo oglaševali, ampak je vodja trženja Jim Farley pri promociji novega modela Explorer raje izbral Facebook. Ford trdi, da se je prodaja več kot podvojila, medtem ko je v preteklosti ob oglaševanju med Super Bowlom povprečno porasla le za 14 odstotkov.

Tečaji delnic na Lj. borzi:

INTEREUROPA

+7,14 %

0,45 EUR

GORENJE

+0,59 %

5,10

KRKA

+0,07 %

46,03

PETROL

-0,00 %

185,00

LUKA KOPER

-0,00 %

10,00

TELEKOM

-0,07 %

70,95

ZAV. TRIGLAV

-0,24 %

12,39

NOVA KBM

-3,41 %

2,80


Dow Jones končno navzgor
Kljub ponedeljkovemu polomu Facebookovih delnic je širši trg krenil navzgor in po občutnih padcih v prejšnjem tednu (Dow Jones se je znižal za 3,5 odstotka, kar je največji tedenski padec letos) končno okreval. Dow Jones se je v prvi polovici trgovanja zvišal za več kot sto točk. Na boljše razpoloženje vlagateljev so vplivali srečanje najvplivnejših voditeljev sveta v Camp Davidu in njihove izjave, da je treba Grčijo zadržati v evrskem območju. Iz Španije so prišla zagotovila, da se bo proračunski primanjkljaj letos z 8,9 odstotka res znižal na 5,3 odstotka.

Rast nafte znotraj medvedjega trenda
Vodilni evropski delniški trgi so se pobrali s petmesečnega dna. Frankfurtski DAX30 je pridobil več kot odstotek in se povzpel nad 6.350 točk. Tudi nafta se je podražila. Cena brenta se je povzpela nad 108 dolarjev, potem ko je v zadnjih treh tednih padla za več kot deset odstotkov. Analitiki so zamenjali ploščo. Še pred mesecem ali dvema so trobili, kako bo nafta samo še dražja, zdaj pa pri Barclays Capitalu pravijo, da bo brent kmalu pod 105 dolarji. Podobno menijo analitiki pri Goldman Sachsu. Vrednost evra je v ponedeljek nihala med 1,2723 in 1,2812 dolarja.