Nekdanjo upravo Intereurope sta poleg predsednika Andreja Lovšina sestavljala še namestnik predsednika uprave Zvezdan Markežič in delavska direktorica Ondina Jonke. Markežič, ki je vodil upravo po Lovšinovi razrešitvi, je odstopil ob izvolitvi Ernesta Gortana in Marka Jazbeca v upravo junija lani. Ondino Jonke pa je nadzorni svet zaradi hujšega kršenja obveznosti in nesposobnosti vodenja poslov družbe razrešil julija lani. Foto: MMC RTV SLO
Nekdanjo upravo Intereurope sta poleg predsednika Andreja Lovšina sestavljala še namestnik predsednika uprave Zvezdan Markežič in delavska direktorica Ondina Jonke. Markežič, ki je vodil upravo po Lovšinovi razrešitvi, je odstopil ob izvolitvi Ernesta Gortana in Marka Jazbeca v upravo junija lani. Ondino Jonke pa je nadzorni svet zaradi hujšega kršenja obveznosti in nesposobnosti vodenja poslov družbe razrešil julija lani. Foto: MMC RTV SLO

Posebna revizija poslovanja, ki je bila zaključena sredi preteklega leta, je namreč pokazala številne nepravilnosti poslovanja v zadnjih petih letih. Med najbolj spornimi izstopa 170-milijonska naložba v logistični terminal Čehov, za katerega je nekdanji predsednik uprave Andrej Lovšin za višanje naložbe dobil soglasje nadzornikov šele naknadno, je za Radio Slovenija poročala Nataša Ugrin Tomšič. Revizija naj bi pokazala, da je Intereuropa zemljišče v Rusiji preplačala (zanj naj bi odšteli 35 milijonov evrov), sporni pa naj bi bili tudi gradnja objekta in vodenje projekta.

Nadzorni svet je odločitev o tožbi sicer sprejel že septemba, vendar jih je za nekaj mesev prehitel Lovšin. Od nekdanjega delodajalca zahteva 300.000 evrov zaradi razrešitve iz krivdnih razlogov (nadzorniki koprske logistične družbe so jo sprejeli marca lani). Gre za znesek, ki bi mu pripadal, če bi dokončal mandat do leta 2011. Glavne obravnave še ni bilo, Lovšin pa poudarja, da je z Intereuropo še vedno pripravljen na dialog.

Lovšin: Tožba je neutemljena
Lovšin tožbo ocenjuje kot neutemeljeno in morebitno vložitev tožbe obžaluje. "Moje delo je bilo zakonito, nepravilnosti ni bilo," je dejal in poudaril, da je vse odločitve uprave odobril nadzorni svet. Zanikal je še, da je Intereuropa zemljišče v Rusiji preplačala. "Menim, da je šlo za dober nakup," je dejal. Glede na lokacijo, bližino avtoceste in železniške postaje, je Intereuropa zemljišče po njegovem mnenju kupila po ustrezni oz. tržni ceni.

Tožbe tudi proti nekdanjim nadzornikom?
Da je tožba pripravljena, sta potrdila tudi predsednik nadzornega sveta družbe Bruno Korelič in odvetnik Miha Kozinc. Korelič pa ni izključil možnosti, da bodo naknadno vložene tožbe še zoper nekdanje člane nadzornega sveta.

Kdaj bo začel terminal Čehov polno delovati, je po besedah Koreliča "vprašanje za milijon evrov". Terminal, ki naj bi bil dokončan v letošnjem letu, po njegovih navedbah v določeni meri sicer že obratuje. "Komercializacija se je začela," je pojasnil Korelič, za Radio Slovenija pa še dodal, da se z rusko družbo Complex logistic, ki naj bi bila pripravljena sodelovati pri projektu logističnega terminala, še niso sestali.

V 2010 4,2 odstotka več prihodkov od prodaje kot lani
Sicer pa v letošnjem letu v Intereuropi načrtujejo 200 milijonov evrov prihodka od prodaje, kar je za 4,2 odstotka več kot lani. Zaradi racionalizacije poslovanja pa je od decembra na začasnem čakanju 30 režijskih delavcev hčerinske družbe Transport. Ukrep velja tri mesece, delavci na čakanju pa se izmenjujejo, še poroča Radio.