Med izkopavanjem kraških predorov so gradbinci odkrili 87 podzemnih jam. Veliko večino so zasuli z izkopnim materialom ali utrdili z betonom. Za dve jami, ki ležita v predorih Beka in Lokev, pa bo treba poiskati drugačno rešitev.
Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset pravi, da bo verjetno treba jami premoščati z viaduktom: "Drugače pač ne bo šlo. Prostor je omejen, in to je tisto, kar je najbolj težavno."
Krasoslovec z Inštituta za raziskovanje krasa iz Postojne Mitja Prelovšek dodaja, da stabilnost stropa ni težava, večji problem je, kako utrditi tla. "Nosilna konstrukcija, po kateri bo vlakovna kompozicija, mora biti dovolj čvrsta, da ne bo prihajalo do problemov."
Denar za ta nepredvidena dela bodo črpali iz rezerve, kjer je na voljo 40 milijonov evrov. "Za nepredvidena dela imamo na voljo dovolj zagotovljenih sredstev. Gre pač za časovnico, ki jo je treba dati državi. Potreben bo maksimalni angažma, tudi izvajalca," je navedel Oset.
Kljub zapletom se druga dela na trasi lahko nadaljujejo, Železniško gradbeno podjetje Ljubljana bo lahko, kot bo končan predor T8, začelo nameščati instalacije in varnostne naprave, morda tudi polaganje tirov.
V pripravi drugi tir
Medtem pa se nadaljuje postopek dvotirnosti proge Divača–Koper. Pred poletjem je vlada sprejela novelo zakona o drugem tiru, prihodnji mesec naj bi še uredbo o umeščanju vzporedne proge v prostor. Potem se bo začel postopek pridobivanja soglasij in izdelave čezmejne presoje vplivov na okolje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje