27-članska slovenska delegacija, v kateri je tudi minister za gospodarstvo Andrej Vizjak, se je srečala s predstavniki poslovnega združenja Keidanren in obiskala podjetje Sony. "Ugotovili smo, da te obstajajo, še zlasti na področjih, kot so logistika, energetika, proizvodnja avtomobilskih delov, in seveda v turizmu," je po srečanju dejal Janša.
Poslovneži so sodelovali na poslovni konferenci oziroma predstavitvi slovenske avtomobilske industrije, katere glavni namen je spodbuditi sodelovanje med slovenskimi proizvajalci avtomobilskih delov in japonsko avtomobilsko industrijo, sledila pa so srečanja z japonskimi partnerji.
Janša se je srečal tudi z direktorjem Sonyja Rioijem Čubačijem in si nato ogledal razstavni prostor enega izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev elektronike. Sony zaposluje več kot 160.000 ljudi po vsem svetu, lani pa je imelo več kot 70 milijard ameriških dolarjev prodaje.
Gospodarska menjava raste
Krepitev gospodarskega sodelovanja je tudi sicer ena izmed prednostnih nalog Janševega obiska na Daljnem vzhodu. Po podatkih Statističnega urada Slovenija slovensko gospodarstvo v zadnjih letih postopoma povečuje svoj izvoz na japonski trg, prav tako pa se krepi uvoz japonskih izdelkov. Leta 2006 je uvoz znašal 72,5 milijona evrov, nato pa se je lani povzpel na okoli 90 milijonov evrov. Japonska je tako na 52. mestu med gospodarskimi partnerji Slovenije po izvozu in 27. po uvozu. Lani je blagovna menjava znašala 110 milijonov evrov; Slovenija je za okoli 20 milijonov evrov blaga izvozila, uvozila pa za 90 milijonov evrov.
Slovenija je v letu 2006 na Japonsko izvozila največ turbin ter izdelkov in opreme za telovadbo, pa tudi kemikalije, največji izvozniki pa so bili Lek, Litostroj Ulitki in Elan. Med izdelki, uvoženimi iz Japonske, je bilo največ osebnih avtomobilov.
K. T.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje