Ko gradbišče po koncu delovnega dne zamre, se pogosto aktivirajo zmikavti. Foto: BoBo
Ko gradbišče po koncu delovnega dne zamre, se pogosto aktivirajo zmikavti. Foto: BoBo

Kako se ta proti temu zaščitijo, je ekipa TV Slovenija preverila na enem izmed gradbišč v Divači.

Ko pridejo gradbeni delavci zjutraj na gradbišče, velikokrat ugotovijo, da je gorivo v strojih čez noč izpuhtelo. "Ne hranimo recimo sodov na gradbišču tako kot včasih, ko so bili vsepovsod. Ker preprosto zmanjkajo," je dejal delovodja Jože Nemec.
V Pomgradu je bilo lani v pol leta šest kraj goriva, letos jih je že devet, je razkril Iztok Žalig. Skupno podjetju letno ukradejo od pet do sedem tisoč litrov goriva. Vsa gradbena podjetja v Sloveniji so lani policiji prijavila 114 kraj goriva.
Največji strošek pri kraji goriva pa ni nabava novega goriva. Delovna ura stroja lahko stane tudi sto evrov na uro, in ko čaka na gorivo - ure vseeno tečejo.
"Ko pride policija, se naredi zapisnik o količini ukradenega goriva in morebitni škodi na stroju. Če se nasipa kaj v rezervoar, ga je treba očistiti. Potem sledi čakanje na cisterno ... to traja en dan," je pojasnil Žalig.
Če vse to seštejemo, se strošek ukradenega goriva podvoji.
Proti tatovom se gradbena podjetja borijo tako, da v stroje in bagre natočijo le toliko, kot se dnevno potrebuje. Vodja gradbišča Tomaž Kavnik pojasnjuje, da vse preostalo gorivo tovorijo v sodih od gradbišča do gradbišča.
In če nafta v stroju morebiti ostane, tatovi kar zvrtajo luknjo v rezervoar. Zato pokrovov na rezervoarjih raje sploh ne zaklepajo.