Laščani so za dnevnik Finance dejali, da je za uspeh piva Tajkun zaslužen predvsem Janez Janša. Foto: MMC RTV SLO
Laščani so za dnevnik Finance dejali, da je za uspeh piva Tajkun zaslužen predvsem Janez Janša. Foto: MMC RTV SLO

Tajkuna smo ponudili zgolj na Pivu in cvetju.

Jure Struc (PL) za MMC
Direktor podjetja SIGEM Business Consulting Vaupot je pripravljen pravico iskati tudi po sodni poti. Foto: MMC RTV SLO

Prav zaradi intenzivnosti uporabe besede tajkun smo se odločili, da na prireditvi Pivo in cvetje, ki jo obišče 140.000 obiskovalcev, ponudimo pivo Tajkun. To je bila izključno komunikacijska demonstracija absurdnosti razmer v državi.

Jure Struc (PL) za MMC
Pivovarna Laško zanika obtožbe Vaupotiča. Foto: MMC RTV SLO

SIGEM Business Consulting še vedno upa in pričakuje, da se bo opisani spor s Pivovarno Laško končal z nemudno formalizacijo implicitno /.../ sicer že potrjenega predloga finančnih pogojev uporabe BZ Tajkun, in to še pred morebitno vložitvijo tožbe s strani SIGEM Business Consulting.

Zoran Vaupot za MMC

"V začetku marca 2008 smo vodilnemu predstavniku Pivovarne Laško na sestanku v naših poslovnih prostorih predstavili idejo o uvedbi nove blagovne znamke Tajkun. Kot primer je bila grafično predstavljena konkretna uporaba blagovne znamke Tajkun v navezavi z obstoječo blagovno znamko Bandidos," pojasnjuje Vaupot. "Sestavni del ponudbe je bil tudi predlog finančnih pogojev sodelovanja, če bi se Pivovarna Laško odločila za uporabo blagovne znamke Tajkun v komercialne namene."

Vaupot: Pivovarna Laško je uporabo našega predloga zavrnila
Nadalje Vaupot razlaga, da je vodilni predstavnik Laščanov na sestanku dejal, da bo idejo prenesel naprej, da pa dvomi glede uporabe blagovne znamke Tajkun hkrati z obstoječo znamko Bandidos. Dodal naj bi tudi, da bi bila po njegovem mnenju znamka Tajkun bolje uporabljena kot samostojna znamka.

"Čez nekaj tednov smo bili od omenjenega predstavnika Pivovarne Laško seznanjeni, da so blagovno znamko Tajkun uporabili pri oblikovanju darila g. Bošku Šrotu ob njegovem rojstnem dnevu. Takoj po tem se je Pivovarna Laško odločila, da našega predloga o Tajkun ne bo uporabila, in vodilni predstavnik pivovarne nas je s to odločitvijo tudi seznanil. Menili smo, da je s tem zadeva s Pivovarno Laško tudi zaključena in smo se zato blagovno znamko Tajkun odločili ponuditi nekaterim drugim proizvajalcem pijač v Sloveniji," pravi Vaupot.

PL so takoj opozorili na kršitev in na formalizacijo predloga
V nedeljo, 13. julija, so nato iz medijev izvedeli, da je na prireditvi Pivo in cvetje Pivovarna Laško začela uporabljati znamko Tajkun - prodajali so jo namreč na stojnici, njena "verbalna uporaba" pa je bila po Vaupotovih besedah tudi vsebinski del celotnega javnega dogodka.

"Že isti dan smo predstavnika Pivovarne Laško pisno, v ponedeljek 14. julija pa še po telefonu tudi ustno, opozorili, da gre za uporabo našega predloga, ki so ga pred nekaj meseci zavrnili, in da pričakujemo, da nam bodo v podpis nemudoma poslali pogodbo, s katero bi formalizirali marca sicer že predstavljene komercialne pogoje sodelovanja v primeru uporabe našega predloga," zatrjuje direktor SIGEM Business Consulting, d. o. o. In dodaja: "V sredo, 16. julija, smo bili od predstavnika Pivovarne Laško obveščeni, da naj ne pričakujemo nikakršnega plačila za uporabo blagovne znamke Tajkun."

Laščani: Vaupot se ni nikoli pogovarjal z nami
Laščani so nam dejali, da se Vaupot zagotovo ni nikoli pogovarjal s tistimi, "ki so v Pivovarni Laško pristojni za razvijanje brandov". "Obtožbe so seveda neutemeljene, kažejo pa na apetite 'tajkunčkov', ki bi radi na račun drugih služili. Resne družbe se pred takimi ukrepi zavarujejo po pravni poti. Kar pomeni, da na trg ne plasirajo 'nezaščitenih' izdelkov. Tudi v Pivovarni Laško imamo to prakso," so dodali.

V PL-ju pojasnjujejo še, da je pivo Tajkun, ki so ga ponudili na prireditvi Pivo in cvetje, nastal na podlagi ideje, ki so jo v marketingu pivovarne razvijali več kot šest mesecev - v sodelovanju z Društvom pivovarjev.

PL: Imamo dovolj kreativnih sodelavcev, izposojanje idej ni potrebno
Ideja naj bi nastala konec lanskega leta, ko naj bi od zaposlenih dobivali pobude in ideje, da bi izraz "tajkun" uporabili kot blagovno znamko: "Takoj po tem, ko so prvi mož vlade in člani njegove stranke iz balkanskih privatizacijskih zgodb devetdesetih let prejšnjega stoletja 'uvozili' izraz 'tajkun' in ga začeli intenzivno uporabljati, da bi neupravičeno zmanjšali ugled nekaterih podjetij, med katerimi so najbolj izpostavljali prav Pivovarno Laško."

Poleg tega so za MMC povedali, da imajo številne sposobne in kreativne sodelavce, zato pri njih ni nobene potrebe po "izposojanju" tujih idej. "Če boste morda iskali pravega avtorja, ki je prvi uporabil izraz "tajkun", vam predlagamo da pregledate arhiv balkanskih medijev izpred desetletja. Po vsej verjetnosti v povezavi z imeni danes uglednih in uspešnih družb ter njihovih menedžerjev in lastnikov," so nam priporočili.

SIGEM Business Consulting še vedno upa na zunajsodni dogovor
SIGEM Business Consulting sicer še vedno upa in pričakuje, da se bo opisani spor s "pivovarji" končal s takojšnjo "formalizacijo implicitno sicer že potrjenega predloga finančnih pogojev uporabe blagovne znamke Tajkun, in to še pred morebitno vložitvijo tožbe SIGEM Business Consulting".

Marjetka Nared

Tajkuna smo ponudili zgolj na Pivu in cvetju.

Jure Struc (PL) za MMC

Prav zaradi intenzivnosti uporabe besede tajkun smo se odločili, da na prireditvi Pivo in cvetje, ki jo obišče 140.000 obiskovalcev, ponudimo pivo Tajkun. To je bila izključno komunikacijska demonstracija absurdnosti razmer v državi.

Jure Struc (PL) za MMC

SIGEM Business Consulting še vedno upa in pričakuje, da se bo opisani spor s Pivovarno Laško končal z nemudno formalizacijo implicitno /.../ sicer že potrjenega predloga finančnih pogojev uporabe BZ Tajkun, in to še pred morebitno vložitvijo tožbe s strani SIGEM Business Consulting.

Zoran Vaupot za MMC