Gradbena dela pri projektu 27,1 kilometra železniškega tira so stekla leta 2021, zaključek pa je bil predviden sprva do konca leta 2025. Foto: BoBo
Gradbena dela pri projektu 27,1 kilometra železniškega tira so stekla leta 2021, zaključek pa je bil predviden sprva do konca leta 2025. Foto: BoBo

O domnevnem umiku turškega podjetja Yapi Merkezi iz gradnje drugega tira poroča portal Necenzurirano. Gre sicer za epilog finančnih težav turškega gradbinca, ki se vlečejo že skoraj leto dni. Septembra lani naj bi več podizvajalcev in delavcev, ki so jih najeli Turki, ostalo brez plačil, zaradi česar so zapustili gradbišče. Po neuradnih informacijah naj bi Yapi Merkezi podizvajalcem skupaj dolgoval skoraj 20 milijonov evrov.

"Družba 2TDK zavrača navedbe, da eden izmed partnerjev zapušča projekt drugi tir," pa so v odzivu za MMC sporočili iz podjetja, ki vodi gradnjo. Dodali so, da so kot naročnik od vodilnega partnerja konzorcija tudi zahtevali, da se" urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija".

"Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti pri projektu, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del," so še sporočili iz 2TDK-ja. Po poročanju portala Necenzurirano naj bi glavnino del zdaj prevzel Kolektor, Turki pa naj bi z manjšim delom operative ostali le na odseku med Divačo in Črnim Kalom.

V 2TDK-ju so sicer sredi januarja potrdili, da so seznanjeni s finančnimi težavami turške družbe Yapi Merkezi. "Po naših informacijah in zagotovilih turškega izvajalca Yapi Merkezi, turškega ministra za promet ter tudi vodilne banke sindikata bank v Turčiji se finančne težave rešujejo," so takrat zapisali in dodali, da je sporazum o prestrukturiranju dolga z bankami v Turčiji že podpisan.

Rok za dokončanje zdaj marec 2026

V četrtek se je sicer sestal nadzorni svet družbe 2TDK in potrdil nov aneks. "Družba je sklenila aneksa k pogodbama za prvi in drugi odsek s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin," so sporočili iz družbe 2TDK. Na drugem odseku se je s sklenjenim aneksom spremenila ocenjena pogodbena vrednost del, in sicer zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. "Nova pogodbena vrednost za drugi odsek znaša 250,97 milijona evrov brez DDV-ja ali 23,29 milijona evrov več," so navedli.

"Družba 2TDK je po zahtevnih pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. marca 2026," so sporočili iz 2TDK-ja in poudarili, da sami nimajo "vpliva na višino teh podražitev, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija".

Za podražitve po navedbah 2TDK-ja kriva inflacija

"Če tega zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini," so zapisali. Kot so dodali, na višino teh podražitev nimajo vpliva, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija.

Na prvem odseku se po njihovih navedbah s sklenjenim aneksom podaljša pogodbeni rok zaradi poznejšega začetka del v dolini Glinščice, zaradi premoščanja večjih kraških pojavov ter zaradi sočasnega dela tretjega sklopa, ki bo v dogovorjenih terminih začel izvajati dela pred tem, preden bodo končana glavna gradbena dela na prvem odseku. "Poleg tega smo se dogovorili o pogodbenih kaznih za na novo dogovorjene vmesne roke na enak način, kot je bilo dogovorjeno že za drugi odsek. Skupna ocenjena pogodbena vrednost ostane nespremenjena," so pojasnili.