Dars je v objavi na spletni strani pojasnil, da so pri meritvah protihrupnih ograj na avtocestnem odseku med Dramljami in Celjem ter Celjem in Arjo vasjo ugotovil, da vgrajeni protihrupni paneli dosegajo zahtevano raven absorpcije, ne pa tudi izolativnosti, ki je zahtevana v 18 milijonov evrov vredni pogodbi.
Od izvajalca, pogodba je bila sklenjena s konzorcijem podjetij Werkos iz Osijeka, Fracasso R1 z Reke in Godina iz Kozine, je na začetku lanskega novembra nato zahteval odpravo pomanjkljivosti. A po njihovih besedah predlagane rešitve niso bile sprejemljive. Ker konzorcij ni sledil ponovnemu pozivu k odpravi pomanjkljivosti, je Dars prekinil pogodbo.
Na Darsu so sicer zapisali, da razpolagajo z ustreznimi finančnimi zavarovanji za dobro izvedbo pogodbenih del, ki jih bodo uporabili v nadaljnjih postopkih sanacije protihrupne ograje, ki so po njihovih besedah ustrezale kakovostnim zahtevam.
Izvajalcu je Dars že plačal 87 odstotkov vrednosti pogodbe
V družbi so za STA dodatno pojasnili, da so izvajalcu protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju za dela že plačali 87,1 odstotka vrednosti celotne pogodbe oziroma 15,7 milijona evrov. Končna vrednost projekta pa bo znana šele po izvedbi pogodbe z novim izvajalcem za odpravo pomanjkljivosti, ki bo izbran po novem postopku javnega naročila.
Tako bo šele takrat jasna končna vrednost sanacije, ki bo tudi osnova za povračilo že plačanih storitev konzorciju, ki je postavljal pomanjkljive protihrupne ograje. Na naše vprašanje, ali nameravajo od konzorcija terjati vračilo denarja, na Darsu tako odgovarjajo, da bodo v nadaljnji sanaciji najprej uporabili svoja finančna zavarovanja, kar pomeni bančne garancije in zadržane zneske. Če se bo izkazalo, da bodo stroški sanacij presegli vrednosti finančnih zavarovanj, "bodo od izvajalca del zahtevali povračilo vseh presežnih dodatnih stroškov po ustrezni pravni poti".
Izpolnjena le ena akustična lastnost
Osnovni namen protihrupnih ograj je zaščita prebivalcev pred čezmerno obremenitvijo s hrupom, za kar sta potrebni dve akustični lastnosti protihrupnih ograj - izolativnost (to je lastnost protihrupne ograje, da v določeni meri prepreči prehajanje zvoka skozi ograjo proti objektom, ki se ščitijo) in absorpcija (to je lastnost protihrupne ograje, da zmanjša odboj vpadnega hrupa na nasprotno stran proti objektom na nasprotni strani ceste).
V primeru protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju je bila torej izpolnjena le ena akustična lastnost, to je zahtevana raven absorpcije, medtem ko so izmerjene vrednosti izolativnosti odstopale od zahtev v pogodbi.
Vsi tipi protihrupnih panelov, ki so se vgrajevali na omenjenih odsekih, so sicer imeli ustrezne CE-oznake, s katerimi je proizvajalec zagotavljal njihove ustrezne lastnosti, tudi njihovo zvočno izoliranost, zato je inženir dovolil njihovo vgradnjo na terenu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje