Okoli 130 mehanikov Tesline hčerinske družbe na Švedskem je 27. oktobra začelo stavkati, ker družba ni priznala njihovega sindikata IF Metall, poroča CNN.
Sindikalni upor se je 7. novembra razširil na pristaniške delavce štirih največjih švedskih pristanišč, ki so začeli ustavljati pošiljke tesel. Dotlej so tedensko prispele do tri pošiljke teh avtomobilov, odtlej pa nobena več.
24. novembra je 50 zaposlenih pri družbi Hydro Extrusions prenehalo izdelovati komponente za Teslo. Po navedbah Reutersa se solidarnostni akciji pridružujejo še številni drugi poklici, denimo čistilci, ki nočejo več čistiti tesel.
IF Metall je največji industrijski sindikat na Švedskem. Doseči želi, da se Tesla začne pogajati s 130 mehaniki o kolektivni pogodbi. Predstavnik sindikata Veli-Pekka Saikkala je za Reuters dejal, da so pripravljeni na zaostrovanje in da bodo vztrajali.
"Ta boj je izjemno, izjemno pomemben. Tako pomemben je, da ne moremo popuščati. Pomemben je za nas in za celoten trg dela na Švedskem," je izjavil. "Na Švedskem nimamo minimalne plače in nimamo zakonodaje, ki bi določala, kdaj lahko in kdaj ne smeš delati. Imamo zaščito zaposlitve, a razen tega celotna ureditev trga dela pade na kolektivne pogodbe," je dodal. Če Elonu Musku uspe preprečiti sindikaliziranje 130 mehanikov, potem lahko celoten model zaščite s kolektivnimi pogodbami pade, je poudaril Saikkala.
Švedska ima močno sindikalno gibanje, kar 90 odstotkov delovne sile je pokrite s kolektivnimi pogodbami.
Hydro Extrusions ponuja izdelke iz aluminija in jih prodaja Teslini tovarni v Nemčiji. Ustavitev dostav bi lahko sprožila težave v celotni proizvodnji, na kar računajo v sindikatu, upajoč, da se bo Tesla vrnila k pogajalski mizi.
Tesla zgodbe za Reuters ni komentirala. Vztraja pa pri stališču, da se ne pogaja o kolektivnih pogodbah. Zatrjuje, da imajo njeni zaposleni enake ali boljše razmere od tistih, ki jih zahteva IF Metall. Elon Musk je nasploh znan po svojem javnem nasprotovanju sindikatom. Na zaplet se je kratko odzval prek X-a, nekdanjega Twitterja, ki je zdaj v njegovi lasti: "To je noro."
Morebitni uspeh sindikata IF Metall bi lahko sprožil podobne pobude tudi drugod, kjer deluje Tesla. Pobude po sindikalizaciji tako v ZDA kot v Nemčiji so bile namreč doslej neuspešne.
Tesla ima v Nemčiji, v bližini Berlina, ogromno tovarno avtomobilov in baterij in jo želi še povečati do kapacitete enega milijona vozil na leto. S tem bi postala največja tovarna avtomobilov v Evropi, še večja od Volkswagnove lokacije v Wolfsburgu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje