Za zdaj gredo zasluge za uspeh Mercatorja nekdanjemu predsedniku uprave, pred zahtevno preizkušnjo pa je še vedno novi predsednik Žiga Debeljak. Foto: RTV SLO
Za zdaj gredo zasluge za uspeh Mercatorja nekdanjemu predsedniku uprave, pred zahtevno preizkušnjo pa je še vedno novi predsednik Žiga Debeljak. Foto: RTV SLO
V drugih državah ni običajno, da trgovske drobnoprodajne družbe zavzemajo tako visok tržni delež na trgu. Foto: RTV SLO

Najbližje se, čeprav brez konkurence Mercatorju, približuje Spar, ki zavzema 21,7 odstotka, sledi mu Tuš s 14,8 odstotka, Era s 3,4 in Leclerc z 1,6 odstotka. Gral-Iteo je omenjene deleže objavil na današnji tiskovni konferenci, raziskava pa je bila opravljena novembra lani.

Posebnost srednje in jugovzhodne Evrope
Raziskava, ki jo je opravila omenjena družba za tržne raziskave, je po besedah vodje projektov na področju trgovine v Gfk Gral-Iteo, Darje Vresk, še pokazala, da prvi trije trgovci v Sloveniji obvladujejo več kot 80-odstotni tržni delež v prodaji na drobno, to pa je v srednji in jugovzhodni Evropi poseben pojav.

Mercator uspešen tudi na Hrvaškem
Najboljši sosed ima okoli štiriodstotni delež hrvaškega trga, do leta 2010 pa načrtujejo, da bi osvojili 12 odstotkov. To naj bi dosegel s strateškim povezovanjem. Naj opomnimo, da je Mercator svoj delež na Hrvaškem lani podvojil zaradi prevzema Erine trgovske verige. Očitno bo moral Žiga Debeljak kar dobro zavihati rokave, če upa na 12-odstotni tržni delež, saj je Mercator na hrvaški trg vstopil šele leta 1998.