Decembra lani je Deutsche Bahn po petih letih gradnje odprl razširjeno pokrito halo za vzdrževanje vlakov v Rummelsburgu pri Berlinu. Foto: EPA
Decembra lani je Deutsche Bahn po petih letih gradnje odprl razširjeno pokrito halo za vzdrževanje vlakov v Rummelsburgu pri Berlinu. Foto: EPA

Že lani je Deutsche Bahn zaposlil približno 28.000 ljudi, a se je zaradi bolniških odsotnosti, odpovedi in upokojitev skupno število zaposlenih povečalo le za 5000, zato se podjetje s skupno 200.000 zaposlenimi še zmeraj spopada s pomanjkanjem osebja, poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Letos nameravajo zaposliti 25.000 ljudi, pri čemer bo 9000 novih delovnih mest. Nemške železnice imajo namreč za leto 2023 visoke cilje: izboljšati kakovost obratovanja, podvojiti število potnikov in izvesti generalno prenovo delno dotrajane infrastrukture, poroča nemški Manager Magazin.

Deutsche Bahn se je v zadnjih letih spopadal s številnimi težavami, pojavljalo se je vse več zamud in odpovedi prevozov, tako pri Deutsche Bahnu kot zasebnih prevoznikih, ki uporabljajo nemški železniški sistem. Pomanjkanje kadra je še posebej prizadelo regionalni železniški promet.

Nemške železnice so lani pestile zamude vlakov. Foto: EPA
Nemške železnice so lani pestile zamude vlakov. Foto: EPA

"Potrebujemo več deset tisoč novih sodelavcev, da bi se lahko spopadli z izzivi v družbi Deutsche Bahn," je opozoril vodja kadrovske službe Martin Seiler, ki je hkrati priznal, da bo zaradi velikega pomanjkanja kvalificiranih delavcev doseganje ciljev glede zaposlovanja zelo zahtevno, saj je "trg dela postal strožji in bolj konkurenčen".

Podjetje je zato pripravilo tudi ukrepe za ohranjanje obstoječe delovne sile, med njimi je recimo do 30 delovnih dni na leto za delo na daljavo iz drugih evropskih držav, kadar je to mogoče. Med zaposlenimi priljubljene turistične ugodnosti pa bodo od pomladi veljale tudi za zunajzakonske partnerje zaposlenih.

Delavce iščejo tudi v tujini

Letos želijo zaposliti 5500 vajencev in študentov, 4200 vzdrževalcev tirnic in vozil, 3000 delavcev za gradbene projekte in nadzor gradbišč, 21000 strojevodij, 1600 dispečerjev, 2200 uslužbencev na vlakih in 2000 strokovnjakov informacijske tehnologije, poroča srbski portal B92.

Deutsche Bahn želi privabiti tudi kvalificirane delavce iz tujine, ki jih dejavno iščejo v desetih državah, predvsem gre za države južne Evrope, Zahodnega Balkana in Turčijo. Zaradi vse večjega števila tujih delavcev je v porastu uporaba angleščine kot delovnega jezika, zlasti to velja za sektor informacijskih tehnologij, je še povedal Seiler.