Združitev sta na skupni tiskovni konferenci predstavila predsednika uprav obeh avtomobilskih velikanov Carlos Ghosn (Nissan-Renault), Osamu Masuko (Mitsubishi). Foto: Reuters
Združitev sta na skupni tiskovni konferenci predstavila predsednika uprav obeh avtomobilskih velikanov Carlos Ghosn (Nissan-Renault), Osamu Masuko (Mitsubishi). Foto: Reuters

Za dobro tretjino svojega konkurenta bo Nissan odštel 2,2 milijarde dolarjev (1,9 milijarde evrov) in tako postal največji posamezni lastnik Mitsubishija. S tem bodo po eni strani pomagali Mitsubishiju, po drugi strani pa bodo še dodatno okrepili svoj položaj na trgu.

Letna prodaja Nissana in francoskega Renaulta, ki sta lastniško povezana, bi skupaj z Mitsubishijem dosegla 9,5 milijona avtomobilov, kar je le malo manj od največjih treh proizvajalcev na svetu - največ jih je npr. lani prodala Toyota (10,15 milijona vozil), sledita pa ji nemška družba Volkswagen z 9,9 milijona prodanimi vozili in ameriški avtomobilski gigant General Motors z 9,8 milijona prodanimi avtomobili.

Mitsubishi je aprila priznal manipulacije na testih učinkovitosti izgorevanja goriva. Njegovo porabo so nepravilno merili od leta 1991, kar je povzročilo velik škandal. Prodaja avtomobilov je močno upadla, delnice družbe so strmoglavile, prihodnost družbe pa je postala ogrožena.

"Ta transakcija predstavlja potencialno situacijo brez izgube za obe podjetji in daje priložnost za rast. Odločeni smo, da bomo ohranili in negovali Mitsubishijevo znamko. Podjetju bomo pomagali nasloviti izzive, s katerimi se sooča, predvsem obnoviti zaupanje potrošnikov," je na pogovoru z novinarji v Jokohami dejal glavni izvršni direktor korporacije Nissan-Renault Carlos Ghosn.

Mitsubishijeve delnice, ki so po izbruhu škandala z goljufanjem strank izgubile okoli 40 odstotkov, so po objavi današnje novice pridobile 16 odstotkov.