Dobro milijardo evrov vreden projekt je ponovno v negotovosti. Zaradi posledic koronske krize vlada namreč želi gospodarstvo spodbuditi tudi z uveljavljanjem evropskih smernic, s katerimi bi izločila gradbina podjetja držav, ki niso iz Evropske unije. Potem ko je državna investicijska družba 2TDK objavila razpis za glavna gradbena dela v vrednosti 700 milijonov evrov in se je nanj prijavilo 15 gradbinih podjetij z vsega sveta, v 2TDK-ju tako še ne vedo, ali bodo morali razpis ponoviti ali pa bi lahko evropske smernice upoštevali v drugi fazi razpisa. Gre za smernice, s katerimi bi spodbudili evropske ponudnike in izločili nelojalne konkurente iz Turčije in Kitajske.
"Če pogledamo v druge države, so te smernice del javnega naročanja že dobro leto. Pri drugem tiru jih ni bilo. Te pa ne bi pomenile zaostanka pri drugem tiru," je za TV Slovenija dejal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. O tem, da zamude ne bi bilo, mnogi dvomijo. Postavlja se vprašanje, kdo bi prevzel odgovornost za sesutje časovne in finančne konstrukcije projekta. Večmesečni zamik bi ogrozil 109 milijonov že pridobljenih evropskih sredstev, morda bi vodil tudi do izgube že dogovorjenih bančnih posojil.
"Smo najbližja pot v srce Evrope"
"Če bo projekt zamaknjen ali pride do novega razpisa, se mora nekdo vprašati, kaj to pomeni za ceno in roke. Slovenija bo zaostajala v logistiki in Luka Koper bo izolirana v Evropi," je ob tem dejal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. S posojilom, vrednim dobrih 112 milijonov evrov, je zaupanje projektu izrazila tudi domača banka. "Imamo geostrateški položaj, ki ga lahko primerjamo s Singapurjem. Smo najbližja pot v srce Evrope. Zagon tega projekta bo preboj v logistiki. Gre za most v Evropo iz celotnega pacifiškega bazena," je ob tem pojasnil Blaž Brodnjak, predsednik uprave NLB-ja.
Ne samo z razpisom, nova turbulenca lahko projekt doleti tudi s prenosom družbe 2TDK na Slovenske železnice, kar si je zadala aktualna koalicija. Glede na številne spremembe pravnih aktov, ki bi bile za to potrebne, je težko verjeti, da bi prenos gradnjo drugega tira pospešil ali projektu kakor koli koristil.
Kot je v Odmevih povedal predsednik projektnega sveta za civilni nadzor projekta drugi tir Jadran Bajc, projekt v tem trenutku glede na terminski načrt, ki je opredeljen v naložbenem programu, zamuja šest mesecev. "Od tu dalje lahko sami sklepamo, kaj se lahko zgodi ob prenosih investitorstva, ob ponovnih razpisih, ponovnih pritožbah in tako dalje," je dejal Bajc, ki je med drugim opozoril, da je Slovenija izvozno naravnana država. "Ni pričakovati, da če bomo mi omejevali konkurenco, da temu ne bodo sledile tudi druge države, in vprašanje je, ali bo rezultat vsega tega pozitiven," je še dejal Bajc.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje