800 kilometrov, štiri milijarde. In dolg. Foto: Dars
800 kilometrov, štiri milijarde. In dolg. Foto: Dars
Dars gre v dokapitalizacijo

Dars, ki se je za gradnjo avtocest zadolžil za štiri milijarde evrov, bo država dokapitalizirala, in sicer s stvarnim vložkom v višini 2,3 milijarde evrov. Dars sicer ne bo dobil denarja, pač pa bo država nanj prenesla lastništvo avtocest. A strokovnjaki že svarijo - če Dars ne bo racionaliziral poslovanja, ne bo sposoben vračati posojil in del štirimilijardnega dolga, ki se je nabral za izgradnjo avtocest, utegnejo vračati davkoplačevalci, je za TV Dnevnik poročala Alenka Pogačnik.

Gre za nadaljevanje izvajanja sprememb Zakona o Darsu, za katerega pa strokovnjaki niso prepričani, da nas bo, kot predvideva vlada, dolgoročno lahko rešil pred morebitno nevarnostjo. Če vračil družba ne bi bila sposobna, bi breme seveda padlo na ramena davkoplačevalcev.

S spremembo zakona je Dars od konca lanskega leta že koncesionar in prihodnjih 50 let lastnik skoraj 800 kilometrov avtocest, priključkov in počivališč. Z dokapitalizacijo pa bo država pokrila še razliko med terjatvami, ki jih ima do Darsa, in knjigovodsko vrednostjo zemljišč, na katerih so avtoceste in ki so še vedno v lasti države. "Gre za ureditev razmerij, kar ni nič posebnega," pravi minister za promet, Patrick Vlačič.

Osnovni kapital Darsa se bo z dokapitalizacijo povečal z zdajšnjih 212 tisočakov na dobre 2,3 milijarde evrov. Tako naj bi bilo poslovanje Darsa lažje, predvsem pa naj bi z ukrepi država za nekaj časa razbremenila javne finance. A dolgoročno strah, da bomo štirimilijardni dolg na koncu plačevali davkoplačevalci, še vedno obstaja in strokovnjaki svarijo. Še vedno namreč ostaja vprašanje lastništva infrastrukture, "če Dars ne bo zmogel od cestnin plačevati obveznosti iz naslova zadolževanja", saj bo "to breme padlo na državo", pravi predsednik Računskega sodišča Igor Šoltes. Da gre za računovodsko kozmetiko, je prepričan tudi nekdanji član uprave družbe za avtoceste, Žan Jan Oplotnik. "Sposobnost Darsa, da vrača kredite, bi bila večja z racionalizacijo poslovanja in pa z višjimi prihodki od cestnin."

Glede višine cestnin na ministrstvu za promet sicer poudarjajo, da bo še vedno vlada tista, ki bo določala za koliko denarja se bomo vozili po avtocestah. Glede napovedane spremembe načina pobiranja cestnine in uvedbe elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku predvidoma leta 2014, pa na Darsu nedvomno pričakujejo, da bodo imeli glavno besedo pri izbiri in nadzoru sistema.

Dars gre v dokapitalizacijo