Nekdanji gospodarski minister Zdravko Počivalšek je povedal, da zadeve okrog Magne ne more komentirati, ker ne ve, kaj je v ozadju. Dejal je, da so ob prihodu Magne v Hoče na ministrstvu vse naredili skladno z zakonom, ter izrazil pričakovanje, da bo ta avtomobilska skupina vendarle ostala v Sloveniji. Predstavniki takratnega ministrstva za gospodarstvo, vlade, ki jo je vodil Miro Cerar, in krajevnih skupnosti so pogodbo za gradnjo lakirnice s kanadsko-avstrijsko skupino Magna podpisali leta 2017.
Pred tem so se oglasili tudi v zunajparlamentarni zeleni stranki Vesna, kjer so z odločitvijo Magne, da ustavi proizvodnjo v Hočah, zadovoljni. Ob tem so izrazili kritiko Počivalška, ki mu očitajo, da je "vse, ki so projektu kakor koli nasprotovali, označil za ekoteroriste, ob tem pa organiziral koordinirane napade na kmete, okoljske organizacije in druge civilnodružbene pobude".
Spomnili so na leta 2016 sprejeti zakon o zagotavljanju pogojev za izvedbo strateške naložbe na razvojnem območju v Občini Hoče - Slivnica. "Posebni pogoji so za Magno veljali brez celovite presoje vplivov na okolje in/ali priprave državnega prostorskega načrta, s čimer se je porušil celoten sistem urejanja prostora, načrtovanja in varstva okolja," so zapisali.
Poseg v prostor, kjer stoji Magnina lakirnica, je po navedbah Vesne nepovraten. "Sto hektarjev najboljših kmetijskih zemljišč je za vedno izgubljenih, posledično smo se še nekoliko odmaknili od možnosti zagotavljanja prehranske samooskrbe. Na koncu pa so oškodovani tudi delavci in vsi tisti, ki jim je bila obljubljena socialna varnost ob sicer povsem neprimerni umestitvi tovarne v prostor," so zapisali v odzivu na sredino odločitev podjetja, da proizvodnjo v lakirnici ustavi.
Levica: Namesto kmetijskih zemljišč nam bodo ostale prazne hale
Podobno so v sredo v odzivu na Magnino odločitev poudarili v Levici. "Kar sto hektarjev kvalitetnih kmetijskih zemljišč, ki so spadala med en odstotek najboljših obdelovalnih površin v Sloveniji. Vendar od obljubljenih 1000, 1400 ali celo 3000 zaposlenih ni bilo nikoli ne duha ne sluha," so zapisali.
"Od velikopoteznih načrtov, zaradi katerih je minister Počivalšek dobesedno čez noč izsilil bližnjice okoli naše okoljske in prostorske zakonodaje, zagotovil ogromne subvencije ter zmerjal kritike za ekoteroriste in bedake, ki ne razumejo, kako se on spozna na posel, pa očitno ne bo ostalo nič. Namesto kmetijskih zemljišč, ki bi služila lokalni samopreskrbi v dobi globalnih ekoloških pretresov in kriz dobavnih verig, nam bodo tako ostale prazne tovarniške hale," so bili kritični v vladni stranki.
Macerl: Han celo želi, da bi se omogočalo še več pozidav
V Vesni so kritični tudi do aktualnega ministra za gospodarstvo Matjaža Hana. Po besedah sopredsednika stranke Uroša Macerla se države z neprimerno več kmetijske zemlje pozidav branijo, pri nas pa tovarnam, kot je Magna, brez premisleka dovolimo, da zidajo na najboljših kmetijskih zemljiščih in vodovarstvenih območjih ter jih tako pripeljejo do trajnega uničenja.
"Minister Matjaž Han celo želi, da bi se omogočalo še več pozidav in krajši postopki na račun okolja. Pri tem gre za večplasten problem. Najprej za podrejanje okoljske politike in strateških interesov države – na področju izrabe tal ter samooskrbe – interesom kapitala," je do gospodarskega ministra kritičen Macerl.
Kljub prerazporeditvam naj bi nekaj delavcev ostalo brez zaposlitve
Vodstvo mednarodnega giganta Magna je sicer sporočilo, da odločitev o ustavitvi lakiranja v občini Hoče – Slivnica ne pomeni, da bodo obrat tam v celoti zaprli. Kot so zapisali v uradni izjavi, naj bi začeli vzpostavljati podporno razvojno središče za vse druge Magnine lokacije po svetu. Za to dejavnost naj bi del zdaj zaposlenih prerazporedili.
Po poročanju Radia Slovenija naj bi kljub temu nekaj delavcev delo izgubilo. Prav tako pa Magna ne bo izpolnila pogodbe z državo o zaposlitvi vsaj 404 delavcev. Zato bo država od multinacionalke zahtevala povrnitev državne pomoči v višini 18,6 milijona evrov, je v sredo napovedal gospodarski minister Han.
Šok za delavce
"Imeli smo zelo mešane občutke, ko smo šli v sredo na sestanek, tudi delavci. Pričakovali smo novico o tem, kako bodo začeli proizvajati druga vozila oziroma jih barvati. To je velik šok za delavce, tudi za nas, tudi za vodstvo Magne v Hočah. Odločitev je bila sprejeta, mislim, da v Kanadi, pri glavni upravi, kaj dosti vpliva v Hočah niso imeli," je za Radio Slovenija povedal predsednik Konfederacije slovenskih sindikatov Gvido Novak, ki ocenjuje, da je bila na koncu jeziček na tehtnici namera o prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem v Evropski uniji.
Na napovedano zmanjševanje števila delavcev se je odzval tudi župan tamkajšnje občine Marko Soršak. "Vsaka zaposlitev veliko šteje. Če se bo zmanjševalo število delavcev, upam, da bo investitor hkrati čim prej našel naročnika. Izguba vsakega delovnega mesta je nekaj, česar si ne želimo," je dejal v izjavi za Radio Slovenija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje