Koga naj terjajo podizvajalci? Foto: MMC RTV SLO
Koga naj terjajo podizvajalci? Foto: MMC RTV SLO


SCT je podpisal izvajalsko pogodbo z Družbo za avtoceste v RS (Dars), v okviru katere je predal bančno garancijo za dobro in pravočasno izvedbo del ter za poplačilo podizvajalcev iz naslova te garancije. SCT je dela končal, ni pa poplačal podizvajalcev v višini več kot pet milijonov evrov, je povedal predsednik združenja izvajalcev zaključnih del v gradbeništvu Mirko Požar. Dodal je, da ima Dars pogodbeno obvezo poplačila podizvajalcev z naslova te bančne garancije, a se po njegovih besedah temu na Darsu izmikajo. Ker podizvajalci zaradi tega niso predali vse potrebne dokumentacije, pomurska avtocesta nima veljavnih uporabnih dovoljenj, je dodal Požar. SCT je sicer konec lanskega leta podal predlog za začetek prisilne poravnave.


Duhovnikova: Istih del ne plačujemo dvakrat

Na Darsu se zavedajo "resnosti razmer" glede neplačanih računov podizvajalcev družbe SCT za odseke pomurske avtoceste, ki so bili v večini predani prometu v letu 2008. Predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik vseskozi poudarja, da Dars svoje obveznosti do pogodbenih izvajalcev poravnava v zakonitem roku ter že plačanih del ne more še enkrat plačati. Na Darsu so seznanjeni, da so v okviru graditve pomurskih avtocestnih odsekov še vedno med drugim neporavnani računi glavnih izvajalcev del do projektantov za izdelane projekte izvedenih del in projekte za vzdrževanje. Projektanti plačila pogojujejo z izdajo že izdelane projektno-tehnične dokumentacije, potrebne za pridobitev uporabnih dovoljenj.

"Promet poteka normalno in varno"
Dars je tudi omenjeno projektno dokumentacijo plačeval pogodbenim izvajalcem del na podlagi opravljenih in potrjenih del, navajajo. Ker SCT projektov ni plačal projektantom, je Dars pogodbeno zadržal določena sredstva, še pojasnjujejo v družbi. Glede uporabnih dovoljenj, ki so za poskusno obratovanje potekla sredi avgusta lani, pa pojasnjujejo, da so na ministrstvo za okolje in prostor podali vloge za pridobitev uporabnih dovoljenj, ki se še dopolnjujejo z dokazili. Promet kljub temu poteka normalno in varno, saj imajo vsi odseki pridobljene vse preostale dokumente, ki jih zahteva zakon o graditvi objektov, poudarjajo na Darsu. Na odsekih so bili pred predajo prometu opravljeni tehnični pregledi izvedenih del.