Novi avtomobili čakajo na prodajo. Foto: EPA
Novi avtomobili čakajo na prodajo. Foto: EPA
Na ministrstvu za gospodarstvo o subvenciji za nakup novega avtomobila ne razmišljajo. Pojasnili so, da so ukrepe usmerili prevdsem v (avtomobilsko) industrijo. Foto: EPA

Podatki sekcije za motorna vozila pri trgovinski zbornici kažejo, da se je prodaja novih osebnih avtomobilov letos v primerjavi z enakim obodbjem lani znižala za 37,4 odstotka. Lani je bilo v tem času registriranih 7.730 novih vozil, letos pa 4.840 osebnih vozil. Za 59 odstotkov pa se je zmanjšala prodaja lahkih gospodarskih vozil. Med najbolj prodajanimi znamkami vodi Renault, sledijo pa Opel, Volkswagen, Citröen in Peugeot. Na šestem mestu je Ford, sledijo pa Hyundai, Fiat, Toyota, Škoda, Audi, Mazda in Kia. Najbolje prodajani modeli so fiat punto, renault megane in kia ceed. Sledijo golf, peugeot 207, ford fiesta, opel astra in corsa ter škoda fabia.

Manjši prodajalci že dalj časa opozarjali, da je prodaja slaba
Da se kriza seli tudi na področje prodaje vozil, že dlje opažajo tudi pri največjem spletnem prodajalcu avtomobilov, avto.net. Kot je za MMC povedal Bojan Matko, so manjši prodajalci že dlje časa opozarjali, da je prodaja zelo slaba, med kupci pa je mogoče zaznati negotovost.

Morda se je tudi zato od začetka leta povečal obisk njihove spletne strani za več kot tretjino. Prav tako se je povečalo število avtomobilskih oglasov, za več kot sedmino. Najpopularnejši avtomobil na avto.net je volkswagen golf, star od 3 do 5 let, negativno pa izstopajo predvsem rabljena vozila višjega cenovnega razreda, ki izjemno težko najdejo kupca.

"Subvencija ni rešitev, bolje bi bilo znižati davek na motorna vozila"
V luči pozivov sekcije za motorna vozila k državni subvenciji za nakup novega avtomobila, ki bi pospešila prodajo vozil, pa je Matko dejal, da se mu ukrep ne zdi smiseln. Nekateri trgovci namreč že ponujajo popuste, ki presegajo omenjeno subvencijo, po njegovem mnenju pa se je treba tudi vprašati, kako bi kupci reagirali, ko subvencije ne bi bilo več na voljo. Ideji niso naklonjeni niti na ministrstvu za gospodarstvo, kjer zaenkrat ne načrtujejo tovrstne subvencije. Matko je še dodal, da se mu zdi vredno razmisliti o obračunavanju davka na motorna vozila, z ukinitvijo katerega bi vozila v Sloveniji postala ugodnejša in konkurenčnejša ter zanimiva za kupce iz drugih držav. S tem bi pridobili tako trgovci kot kupci in država.

Ana Mušič
ana.music@rtvslo.si