Na 26. Izvoznem fokusu, ki ga organizira časopis Finance, je sodelovalo več podjetnikov. Direktor podjetja Riko Janez Škrabec in direktor podjetja Duol Dušan Olaj sta povedala, da sta njuni podjetji že desetletja vpeti v trge nekdanjih sovjetskih republik. Presodila sta, da vojna za njihove posle ne bo imela hujših posledic.
Poudarila sta tudi pomen stalnega prilagajanja na različne razmere, Škrabec pa je omenil tudi pomembnost diverzifikacije dejavnosti podjetij in navzočnost na različnih trgih.
Na vprašanje, kako to, da se slovenska podjetja ne umaknejo iz Rusije, kot so to storile nekatere svetovne multinacionalke, je Olaj odgovoril, da je to predvsem trženjska poteza. S tem se je strinjal tudi Škrabec.
Olaj je dejal še, da se pri Duolovem poslovanju v Rusiji in sosednjih državah doslej nikoli ni pojavljalo vprašanje narodnosti. Škrabec je dodal, da je ruska zgodovina zapletena, vendar to po njegovem ni razlog za prekinitev odnosov in poslov. Potegnil je tudi vzporednice z Nemčijo po drugi svetovni vojni in z vojno na Balkanu, kjer "smo seveda obsojali Srbijo, toda vedeli, da bomo spet vzpostavili poslovne odnose, kar je tudi prav".
Glede na to, da je ukrajinski bruto domači proizvod po nekaterih ocenah upadel že za polovico, je beseda tekla tudi o tem, ali bi bila lahko "obnova Ukrajine" priložnost tudi za slovenska podjetja.
Olaj je to domnevo potrdil. Kot je dejal, je Duol že v pogovorih z Ukrajino. Škrabec je medtem povedal, da ne pričakuje "nič spektakularnega", in dodal, da bo zadovoljen, če bo Riko ohranil svoj dosedanji delež izvoza v Ukrajino.
V nadaljevanju je partner pri podjetju Herman & partnerji Denis Mancevič spregovoril o komuniciranju z ukrajinskimi in ruskimi partnerji v teh razmerah. Dejal je, da je situacijsko pogojeno in odvisno od mnogih dejavnikov. Komunicirati je treba premišljeno, je poudaril. Opozoril je tudi na različno percepcijo resnice na obeh straneh in omenil nekaj ključnih točk za komunikacijo med podjetji, denimo uskladitev stališč in predhodno pripravo smernic za sodelavce v podjetjih na vseh ravneh.
Mancevič je opozoril tudi na pomen splošnega nasprotovanja vojni, empatije in usmerjanja pogovora stran od komentiranja razmer, da ne poskušamo vsiljevati mnenj ali se obnašati navijaško. To so sicer smernice za podjetja, ki pa lahko veljajo tudi za splošno komunikacijo med posamezniki, je menil.
V nadaljevanju triurnega spletnega dogodka so spregovorili še izvršni direktor prodaje in trženja pri podjetju Adria Mobil Matjaž Grm, član izvršnega odbora pri Knauf Insultation Saša Bavec, in direktor prodaje pri podjetju FerroČrtalič Benjamin Hlebec.
Med drugim so govorili o prilagajanju poslovnih dejavnosti v obdobju med krizo zaradi covida-19 in po njej ter tudi glede na ukrajinsko krizo, o višjih cenah surovin in še nekaterih drugih aktualnih izzivih za podjetja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje