Ryanair se o vzpostavitvi povezav pogovarja z vsaj 70 letališči, je med drugim dejal O'Leary. Foto: EPA
Ryanair se o vzpostavitvi povezav pogovarja z vsaj 70 letališči, je med drugim dejal O'Leary. Foto: EPA

Ljubljansko letališče je za Ryanair zanimiva destinacija, vendar ima največje slovensko letališče tudi visoke takse oz. pristojbine za letalske prevoznike, je ob koncu dvodnevne inovacijske konference v Bruslju v pogovoru za STA dejal prvi mož irskega nizkocenovnega letalskega prevoznika Michael O'Leary.

Ryanair se je z ljubljanskim letališčem v preteklosti intenzivno pogovarjal o sodelovanju, vendar so pogajanja zastala, tako da je na koncu ta prevoznik nekaj mesecev v Slovenijo in iz nje letel preko mariborskega letališča.

Takse so po njegovem mnenju večji problem kot npr. cena letalskega goriva, za katero naj bi nekateri v Sloveniji trdili, da je med najdražjimi v Evropi. Če bodo znižali takse oz. letališke pristojbine, bi znova leteli v Ljubljano, je dejal in poudaril, da se družba o vzpostavitvi povezav pogovarja z najmanj 70 letališči.

O'Leary, ki je sicer znan kot gospodarstvenik "brez dlake na jeziku", misli, da Evropa ne bi smela pomagati Grčiji, če ta ne bo spremenila svojih navad, saj je drugače ta pomoč metanje denarja v črno luknjo. "Težko je razumeti, da moraš pomagati državi, kjer nekdo lahko študira do 32. leta, nato pa se pri 37. letih upokoji in je celo življenje v breme državi," je ponazoril.

Kolikšen vpliv ima letalska industrija na globalno segrevanje?
O'Leary se je dotaknil tudi globalnega segrevanja in vpliva letalske industrije na ta pojav. Kot je dejal, so letalski prevozniki neupravičeno označeni kot veliki onesnaževalci. Letalski promet pri globalnem onesnaževanju prispeva dva odstotka izpustov ogljikovega dioksida, ladijski promet pa kar šest odstotkov. "Pa je kdo slišal, da se želi ladjarje dodatno obremeniti s kakšnimi okoljskimi taksami?" se je vprašal. Ob tem je znova izpostavil idejo, da bi morala letala imeti tudi stojišča za potnike. O tem se je že pogovarjal z letalskimi proizvajalci, ki pravijo, da je to mogoče, in sicer ne kot klasično stojišče, temveč bi to bili "kot barski stolčki s pasovi".

Če bodo regulatorji to dovolili, bo Ryanair to udejanjil. To pomeni več potnikov na letalih, s tem pa tudi nižje stroške in cenejše karte. Poleti po Evropi, kamor Ryanair večinoma leti, trajajo v povprečju po eno oz. dve uri, zato večjih težav za potnike O'Leary ne vidi.