Predsednik vlade je pojasnil, da se je, takoj ko je bil o tem obveščen, pogovoril s francoskim predsednikom Nicolasom Sarkozyjem, ki mu je zagotovil, da slovenska delovna mesta ne bodo prizadeta. Sarkozy je sicer že predtem dejal: "Slovenski proizvodni obrat Renaulta deluje s polno zmogljivostjo, zato ne gre za ukinjanje delovnih mest v Sloveniji."
Ko je novica, da Renault del proizvodnje clia 2 seli v Francijo, prišla na ušesa Evropski komisiji, je ta takoj napovedala, da bo od Pariza zahtevala pojasnila. Komisarka za konkurenco Neelie Kroes pravi: "To, da se podjetje odloči spremeniti lokacijo proizvodnje, običajno ne sproži naših komentarjev, a kar je v tem konkretnem primeru presenetljivo, je to, da je francoski minister za industrijo Luc Chatel izjavil, da naj bi bilo to neposredno povezano s francoskim načrtom za pomoč avtomobilskemu sektorju."
Nasprotje med pismom in odločitvami
Poteza se Evropski komisiji zdi namreč v nasprotju s pismom, v katerem je Chatel zagotavljal, da sporazumi o posojilih Francije avtomobilskim podjetjem ne bodo vključevali pogojev glede lokacije dejavnosti ali dajanja prednosti proizvajalcem s sedežem v Franciji.
V Evropski komisiji sicer še menijo, da je treba razčistiti nejasnosti, saj težijo k temu, da bi se Evropa izognila protekcionizmu in njegovim negativnim posledicam za zaposlovanje.
Lahovnik opozarja na protekcionizem
Na protekcionizem je po pogovoru s predsednikom uprave Revoza opozoril tudi minister za gospodarstvo Matej Lahovnik. Ta meni, da bi morebiten razmah protekcionizma svetovno gospodarsko krizo še poglobil, zato bo ministrstvo dosledno v vseh razpravah na svetu EU za konkurenčnost zagovarjalo stališče, da je protekcionizem nedopusten.
Občutno povečanje povpraševanja po cliu in twingu
Kot so sporočili iz Revoza, se je na evropskem tržišču občutno povečalo povpraševanje po modelih twingo in clio 2, ki ju izdelujejo v Novem mestu. Glede na to, da teh potreb v Revozu ne morejo v celoti pokriti, so se odločili, da maksimalno povečajo obseg proizvodnje twinga, ki ga izdelujejo izključno v Novem mestu.
To pomeni, da bodo ob delovanju v treh izmenah lahko zagotovili le del potrebnih količin clia 2, razliko pa bo pokrila tovarna Flins v Franciji, ki je ta model v preteklosti že izdelovala. Ob tem bodo v Franciji odprli 400 novih delovnih mest. V nobenem primeru torej ne gre za preselitev, ampak za to, da bo tovarna Flins dopolnjevala potrebne količine, in sicer le za obdobje od junija do oktobra 2009.
Ta odločitev ne spreminja že objavljenega povečanja obsega proizvodnje v Revozu. Revoz bo na dan izdelal 880 vozil, za kar bo zaposlil okoli 150 novih sodelavcev.
"Proizvodnja ostaja"
Za STA so v Bruslju francoski viri dejali, da selitev za Revoz ne pomeni nikakršnih sprememb. Zatrdili so, da proizvodnja clia v Sloveniji ostaja. Kljub temu pa so opozorili: "Po upadu velikega povpraševanja, ki je posledica krize, obstaja nevarnost, da bodo Francozi obdržali svojo tovarno in ukinili slovensko."
Novomeški Revoz je lani izdelal 198.096 vozil, od tega dve tretjini twingov in tretjino cliov 2.
Precejšen upad dobička
Znano je že, da je zaradi gospodarske krize prodaja Renaultovih vozil samo v zadnjem četrtletju leta 2008 upadla za 30 odstotkov, dobiček je bil nižji kar za tri četrtine.
Da bi Renault dobil pomoč države, se je moral zavezati, da ne bo zapiral tovarn v Franciji in odpuščal francoskih delavcev. Skupaj z družbo PSA Peugeot Citroen je Renault dobil skoraj šest milijard evrov pomoči. A francoski predsednik Nicolas Sarkozy je na zadnjem neformalnem vrhu EU-ja izpostavil prav Slovenijo kot državo, ki ima in bo imela koristi od francoskih ukrepov v pomoč avtomobilskemu sektorju.
S. Z./T. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje