Gradnja nove Seawayeve delavnice v italijanskem Tržiču se zaključuje. Delavnica naj bi bila nared že spomladi. Foto: MMC RTV SLO
Gradnja nove Seawayeve delavnice v italijanskem Tržiču se zaključuje. Delavnica naj bi bila nared že spomladi. Foto: MMC RTV SLO
Japec Jakopin

Omenjeno slovensko podjetje je tako razvilo nov, cenejši, energetsko učinkovitejši in okolju prijazen motorni čoln, ki je med krizo še posebej zanimiv. Gre za hibridno plovilo Greenline, ki je nastalo v sodelovanju studia J&J Design in razvojnega oddelka Seaway z nemškim koncernom Volkswagen Marine. Na največjem evropskem navtičnem sejmu v Düsseldorfu je novost požela precej zanimanja - tudi zato, ker je izdelek cenovno privlačnejši.

Hibridno plovilo cenejše in udobnejše
V Seawayu so prepričani, da je plovilo na hibridni pogon velik korak v razvoju navtične industrije, saj z njim navtika postaja cenejša, plovba pa udobnejša in okolju prijaznejša.

Plovilo Greenline 33, ki v dolžino meri 10 metrov, izmenično poganjata dizelski in električni motor, imenovan paraleli hibrid. Celotno površino strehe plovila prekrivajo sončne celice, ki dajejo električno energijo, visoko zmogljivi akumulatorji pa omogočajo plovbo tudi do 20 navtičnih milj daleč zgolj na električni pogon.

Plovilo, ki ga bodo začeli izdelovati jeseni, bo stalo približno 100.000 evrov.

Poslovanje Seawaya lani rekordno
Kot je pojasnil Japec Jakopin, ki skupaj z bratom vodi podjetje, kriza na poslovanje Seawaya leta 2008 še ni vplivala, tako da je bil izkupiček proizvodnje zanje rekorden, napovedi za letošnje leto pa se je raje izognil, saj pesimizem po njegovem mnenju stvar le poslabšuje.

Pojasniti velja še, da v Seawayu o povezovanju z Elanom Marine, ki je leta 2007 veljalo za zelo aktualno temo, ne razmišljajo več. Temu so poleg gospodarske krize vzrok tudi številne težave Skimarja.

M. N.