Foto: Reuters
Foto: Reuters

Zvezni sodišči sta doslej razsodili, da ima Google monopol na trgu spletnega iskanja in v trgovini z aplikacijami. Tri odločitve skupaj poudarjajo obseg težav, s katerimi se spopada. Kazni bi lahko spremenile več vidikov njegovega poslovanja, čeprav bo verjetno trajalo več let, da se bodo končale vse pritožbe.

Današnja odločitev sodnice Leonie Brinkema se nanaša na 31 milijard dolarjev vreden del Googlovega oglaševalskega poslovanja, ki povezuje založnike spletnih strani z oglaševalci. Ta sveženj tehnologij določa, kateri oglasi se bodo prikazovali na spletnih straneh.

Brinkema je pritrdila argumentom pravosodnega ministrstva, da je Google s povezovanjem svojega oglaševalskega strežnika in založniške izmenjave oglasov lahko vzpostavil in zaščitil svojo monopolno moč na teh dveh trgih. Odločitev bi lahko Googla prisilila v prodajo dela njegovega spletnega oglaševalskega poslovanja.

Google je trdil, da je argumentacija pravosodnega ministrstva napačna in bo upočasnila inovacije, zvišala pristojbine za oglaševanje in otežila rast tisočih malih podjetij in založnikov.

Vendar je pa je Brinkema razsodila, da so Googlove prakse tekmecem odvzele možnost konkuriranja in bistveno škodovale strankam njegovih založnikov, konkurenčnemu procesu in navsezadnje uporabnikom informacij na spletu.

Zuckerberg na sojenju

Sodnica je sicer zavrnila eno od trditev vlade, ki se je nanašala na Googlove spletne oglaševalske mreže oglaševalcev. "V polovici tega primera smo zmagali, na drugo polovico pa se bomo pritožili," je izjavila Googlova podpredsednica za regulativne zadeve Lee-Anne Mulholland.

"Sodišče je ugotovilo, da naša orodja za oglaševalce in naši prevzemi, kot je DoubleClick, ne škodujejo konkurenci. Ne strinjamo se z odločitvijo sodišča glede naših orodij za založnike. Ti imajo veliko možnosti in se odločajo za Google, ker so naša oglaševalska orodja preprosta, cenovno dostopna in učinkovita," je dejala.

Odločitev je del širših prizadevanj regulatorjev za omejitev moči velikih tehnoloških podjetij, med katerimi so poleg Googla še Apple, Meta in Amazon. Prav ta teden je izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg nastopil na sojenju zaradi obsežne protimonopolne tožbe, v kateri je ameriška zvezna komisija za trgovino (FTC) velikana družbenih medijev obtožila, da kupuje morebitne konkurente, da bi zatrl konkurenco.