Foto:
Foto:

Spremembe v poslovanju bodo vidne šele v prihodnjih mesecih, jasno pa je, da je prodaja slovenskih, zdaj evropskih proizvodov, na trgih nekdanje Jugoslavije upadla. Ajdovski Fructal tako na teh trgih zaradi dajatev in režima kvot proda le še slabo polovico svojih izdelkov.

Podatki o blagovni menjavi z območjem nekdanje Jugoslavije za letošnje prvo polletje sicer kažejo na večji obseg blagovne menjave. Večji je tako uvoz kot izvoz.

Slovenija je tako v prvem šestmesečju v BiH izvozila za 241,1 milijona evrov blaga (v enakem obdobju lani 227,7 milijona evrov), na Hrvaško za 550,6 milijona (lani 494,7 miljiona evrov), v SČG za 183,2 milijona (lani 155,4 milijona evrov) in v Makedonijo za 71,5 milijona evrov (lansko leto 65,4 evrov). Višje so tudi vrednosti uvoza iz teh držav.

Izvozniki so se dobro pripravili
Gospodarska zbornica Slovenije meni, da je to posledica predvsem dobre pripravljenosti slovenskih izvoznikov, ki so se dovolj zgodaj pripravili na spremenjene pogoje poslovanja in že pred vstopom Slovenije v EU povečali zaloge blaga. S tem so ublažili padec prodaje takoj po slovenskem vstopu v Unijo in tako ostali še naprej konkurenčni.