Zaprtje ob določenih nedeljah in praznikih je prinesla prenovljena kolektivna pogodba. Foto: AP
Zaprtje ob določenih nedeljah in praznikih je prinesla prenovljena kolektivna pogodba. Foto: AP


Dogovor o zaprtju trgovin na vse praznike v letu so letos poleti v okviru pogajanj o novi kolektivni pogodbi sklenili predstavniki Sindikata delavcev trgovine Slovenije in delodajalcev v trgovini. Sindikaliste zdaj čakajo zahteve zaposlenih po višjih plačah, zaprtje trgovin ob praznikih pa najverjetneje ne bo prispevalo k nižji potrošnji.
Zaposleni v trgovini so z zaprtjem trgovin ob praznikih zadovoljni, napore bo zdaj treba usmeriti v zaprtje trgovin ob nedeljah, pravi Ladislav Rožič iz Sindikata delavcev trgovine Slovenije: "Vsi to pozdravljajo. Od nas pričakujejo še več. Od nas pričakujejo kake dodatne dneve, recimo okoli nedelj. Težava je v tem, da se je treba o tem dogovoriti."
Tudi mnenje naključnih potrošnikov v Ljubljani je povečini naklonjeno zaprtju trgovin tako ob praznikih kot ob nedeljah.
"Ob praznikih mi je povsem normalno, da so trgovine zaprte. Ker kdor je kupil, je lahko kupil prej. In mi je tudi fajn, da so tudi ob nedeljah trgovine zaprte."
"Ne vem, recimo iz nekega praktičnega vidika ne podpiram tega. Zaradi tega, ker je vedno kul kupiti sveže mleko pa kruh, če ga nimaš."
"Kdor čez teden ne more nabaviti, tudi v soboto ni treba, da gre."
"Edino pravilno, zato ker trgovci morajo tudi imeti kaj prostega časa."
Promet ni upadel
V trgovskih družbah menda ugotavljajo, da promet zaradi zaprtja trgovin ob praznikih ni manjši in da se razporedi med preostale dni.
Tako zaprtje trgovin dejansko ne omejuje potrošnje, prazniki jo celo povečujejo, opozarja direktorica Umanotere Gaja Brecelj:
"Božično-novoletni prazniki, vedno bolj popularno valentinovo, tudi ne nazadnje dan mrtvih, spodbuja k vedno večji potrošnji, zaradi česar pač izčrpavamo naravne vire in se na primer tudi utapljamo v odpadkih, če vzamem samo primer sveč v zadnjem času."
Sicer pa je dobro, še dodaja Brecljeva, da so trgovine zaprte vsaj ob praznikih. Tako je mogoče izstopiti iz norega potrošniškega vrtiljaka, bi bilo pa dobro manjšo potrošnjo spodbujati vse leto.