V turistično-gostinski zbornici so poudarili, da že celo leto na odločevalce naslavljajo pozive, naj odločitve o odpiranju turističnih kapacitet objavijo najmanj mesec dni pred odprtjem, da lahko prodajno-marketinški oddelki izvajajo dejavnosti za polnjenje kapacitet, a so bili tudi tokrat o odpiranju obveščeni le nekaj dni pred odprtjem. Takšna praksa številnim nastanitvenim enotam ne omogoča odprtja, so poudarili.
"Razumemo zahtevnost sprejemanja odločitev, vseeno pa navajamo, da so npr. v Italiji že konec aprila sprejeli odločitve za odpiranje kulturnih ustanov, bazenov na prostem, hotelov, restavracij, telovadnic, sejmov, kongresov, zdravilišč, tematskih parkov – za obdobje do 1. julija 2021," so zapisali v sporočilu za javnost.
Predlagajo spremembe odloka
Vlado ob tem opozarjajo, da jim številni pogoji močno otežujejo poslovanje. Med drugim so poudarili možnost obratovanja največ 30 nastanitvenih enot. "To zlasti za večje obrate pomeni poslovanje v skromnem deležu kapacitet, s tem pa se poraja dvom v smiselnost oziroma rentabilnost poslovanja. Veliko ponudnikov zato kljub možnosti še ne bo odprlo kapacitet," so zapisali.
Ta ukrep se zbornici zdi še posebej nelogičen v kampih ter individualnih apartmajih in hiškah, kjer je bivanje po njihovi oceni že tako ali tako varno. "Predlagamo spremembo odloka in v času pojemanja epidemije sprejeto odločitev, da je število zasedenih enot v obratih z nad 60 enotami največ 70 odstotkov enot, v naslednji fazi pa seveda sledi popolno odprtje," so zapisali.
Poudarili so, da prejemajo številna vprašanja članov glede dokazovanja neokuženosti gostov, saj da jim način dokazovanja, meja starosti testa, pristojnost zaposlenih, upoštevanje varstva osebnih podatkov niso razumljivi. "Ponudniki nujno potrebujejo jasna navodila," pozivajo v zbornici, kjer sicer obžalujejo, da glede testiranja zaposlenih ni bil sprejet njihov predlog prioritetnega cepljenja zaposlenih v turizmu po zgledu Hrvaške. "Dodajamo, da testiranja zaposlenih povzročajo dodatne stroške in operativne izzive," so zapisali.
Za največji nesmisel ocenjujejo, da gostje ne smejo uporabljati notranjosti restavracij
Največji nesmisel pa je po mnenju zbornice odločitev, da gostje nastanitvenih enot ne smejo uporabljati notranjosti hotelskih restavracij. "V istem uradnem listu, ki ureja navedeno, je zapisano, da gostinski obrati (tudi notranjost) lahko obratujejo v rumenih regijah. Gre torej za čisto neskladnost istega predpisa in popolno nelogičnost. V praksi to pomeni, da gost izkaže neokuženost z virusom, biva v hotelu, hotelski sobi, bazenu, wellnessu ... ne sme pa v restavracijo. Brez težav gre pa lahko v gostinski lokal čez cesto, ki ni npr. hotel," so kritični.
V našem dopisu so vlado pozvali k takojšnji odpravi teh nesmislov, saj med drugim povzročajo popolno zmedo med ponudniki. "Poleg tega pa nam gostje sporočajo, da so ukrepi preveč strogi oz. omejujoči za njihov oddih, počitnice," opozarjajo.
Tudi pogoji za obratovanje v drugih gostinskih obratih, kot so meter in pol razdalje pri isti mizi, največ štirje stoli za isto mizo (tudi za člane iste veččlanske družine ali istega podjetja), obratovanje zgolj med 7. in 19. uro, se jim zdijo neživljenjski. "Do zdaj nismo bili seznanjeni s podatkom o rizičnosti okužb v turističnih kapacitetah, pa je bila panoga kljub temu od sredine marca lani do danes zaprta kar osem mesecev in pol. Naši člani so sposobni zagotavljati visoke standarde izvajanja higienskih priporočil in zato ne vidimo razloga za nesmiselno omejevanje poslovanja," poziva zbornica.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje