Twitter je prvi dan na borzi zaključil s ceno delnice, ki je kar 73 odstotkov višja od začetne. Foto: Reuters
Twitter je prvi dan na borzi zaključil s ceno delnice, ki je kar 73 odstotkov višja od začetne. Foto: Reuters

Uvodna cena delnice Twitterja je bila določena na 26 dolarjev, svoj prvi trgovalni dan na Newyorški borzi pa so delnice sklenile pri 44,90 dolarja, kar je skoraj 73 odstotkov več od uvodno določene cene. Delnice so se začele prodajati po ceni 45,10 dolarja, nato so se podražile celo nad 50 dolarjev, na koncu pa so se spustile malce pod začetno ceno. V podaljšanem trgovanju po zaprtju borz so se delnice sicer pocenile, a le za 1,11 odstotka, na 44,40 dolarja.

Twitter je tako prvi dan po javni prodaji delnic vreden nekaj več kot 31 milijard ameriških dolarjev. Prodali naj bi 70 milijonov delnic, s katerimi naj bi zbrali najmanj 1,8 milijarde dolarjev, če bo dovolj zanimanja, pa so pripravljeni izdati še 10,5 milijona delnic.

Vlagatelji verjamejo v dobiček
Twitter, ki ima po vsem svetu več kot 230 milijonov uporabnikov, v svoji sedemletni zgodovini še ni ustvaril dobička, a so vlagatelji, ki so delnice kupili in jih imajo namen tudi zadržati, menijo, da bo z rastjo prihodkov od oglaševalcev prišel tudi dobiček. Približno 4,3 odstotka deleža v podjetju je obdržal glavni izvršni direktor in soustanovitelj Twitterja 36-letni Jack Dorsey, ki je zdaj še malce bogatejši, kot je bil v sredo.

Facebook lani doživel popoln polom
Razplet z uvodno javno prodajo delnic tega priljubljenega spletnega omrežja je tako popolno nasprotje od precejšnjega poloma, ki ga je s svojo prvo kotacijo na borzi maja lani doživel Facebook. Le-ta je svojo kotacijo na borzi Nasdaq, kjer se je zataknilo tudi zaradi tehničnih težav, začel s ceno 38 dolarjev, prvi trgovalni dan pa je Facebook sklenil s ceno delnice le nekaj centov nad uvodno ceno, 38,23 dolarja. Do lanske jeseni so se delnice pocenile, na uvodno prodajno ceno pa so zlezle spet letos poleti. V četrtek je bila cena delnice Facebooka 47,56 dolarja, kar je le malo več od Twitterjeve.

Razplet s prodajo Twitterjevih delnic je bil presenečenje tudi za večino Američanov, saj je kar 47 odstotkov vprašanih v anketi televizije CNBC menilo, da nakup delnic Twitterja ni pametna odločitev. Pred prodajo Facebooka je bilo takega mnenja 31 odstotkov vprašanih, več kot 50 odstotkov vprašanih pa je menilo, da je prodaja Facebookovih delnic dobra odločitev.