Twitter še ni posloval z dobičkom. Foto: EPA
Twitter še ni posloval z dobičkom. Foto: EPA

Gre za 76-odstotni skok, potem ko je Twitter začel prvič kotirati na borzi. Glede na trenutno vrednost delnice je podjetje vredno 31 milijard dolarjev. Kotiranje Twitterjevih delnic je bil eden najtežje pričakovanih prihodov na borzo.

Twitter je svoj pohod na borzo že oktobra napovedoval po ceni od 17 do 20 dolarjev za delnico, nato pa so začeli iskati večje vlagatelje. Ker je bilo zanimanje za delnice dovolj visoko, je podjetje pri ameriški Komisiji za vrednostne papirje in borzo (SEC) v ponedeljek svojo vlogo dopolnilo z določitvijo vrednosti uvodne javne prodaje delnic, ki naj bi znašala od 23 do 25 dolarjev.

Tik pred začetkom prodaje se je cena delnice dvignila celo na 26 dolarjev. Twitter je sporočil, da bo izdal 70 milijonov delnic, s katerimi naj bi zbral najmanj 1,8 milijarde dolarjev, če bo dovolj zanimanja, pa so jih pripravljeni izdati še 10,5 milijona.

Veliko zanimanje pred prodajo
Delnice imajo na Newyorški borzi oznako TWTR. Zanimanje za začetek prodaje delnic je bilo veliko in primerljivo s prodajo delnic Facebooka maja lani, kjer pa se pričakovanja niso uresničila, saj je uvodna cena 40 dolarjev na delnico kmalu padla nižje in si je opomogla šele po letu dni. Ker so delnice Facebooka začetno kotirale na borzi Nasdaq, se je Twitter odločil, da svojo srečo poskusi na Newyorški borzi.

Analitiki opozarjajo, da so Twitterjeve delnice močno precenjene, saj Twitter kljub svoji izjemni priljubljenosti v sedmih letih obstoja še ni posloval z dobičkom. Kljub temu prihodki rastejo, saj so se od tretjega četrtletja lani do tretjega četrtletja letos podvojili na 169 milijonov dolarjev, a raste tudi izguba, saj je bilo v tretjem četrtletju letos izgube za 65 milijonov dolarjev, kar je trikrat več kot v istem obdobju lani.

230 milijonov uporabnikov
Twitter trenutno vodi glavni izvršni direktor Dick Costolo, ki je bil pred tem direktor pri podjetju Google, še prej pa je imel srčno željo postati poklicni komik. Prvi izvršni direktor je bil Jack Dorsey, ki je 21. marca 2006 v svet poslal prvi tvit: "Pravkar postavljam svoj Twitter" Danes ima podjetje 230 milijonov uporabnikov, večinoma zunaj ZDA.