Kakšna prihodnost čaka Twitter? Foto: MMC RTV SLO
Kakšna prihodnost čaka Twitter? Foto: MMC RTV SLO

Pogovori so še v prvih fazah, a po poročanju Wall Street Journala so se vsaj o eni stvari že dogovorili: podjetje, ki ima izgubo, je vredno od 8 do 10 milijard dolarjev.
Twitter je zasebna družba in svojih prihodkov ne razkriva. Lani naj bi imela teh za 45 milijonov dolarjev, a je vseeno končala leto z izgubo, saj je podjetje denar zapravilo za novo delovno silo in nove podatkovne centre. Letos naj bi se prihodki Twitterja več kot podvojili, na 100-110 milijonov dolarjev.
Nova ocenitev bi bila velik skok za Twitter. Lani decembra je podjetje zbralo dodatnih 200 milijonov sredstev s pomočjo kapitalske družbe Kleiner Perkins Caufield & Byers iz Silikonske doline in že obstoječih Twitterjevih vlagateljev. Takrat so vrednost podjetja ocenili na 3,7 milijard dolarjev. A od takrat so vlagatelji pokazali velik apetit za nov val spletnih družb in vrednosti so se dvignile v nebo.
Velik naval
Goldman Sachs je za krajši čas svojim največjim strankam ponudil priložnost, da vlagajo v Facebook, a banka je bila tako zasuta s prošnjami in publiciteto, da je morala ponudbo umakniti zaradi strahu kršitve finančnih regulacij za zasebna vlaganja.
Twitter je le ena izmed spletnih strani v porastu, ki so se odločile za javno trgovanje; svoje delnice so dali na prodaj med drugim spletna družba Groupon, poslovno orientirano socialno omrežje LinkedIn in Zygna, ustvarjalec izjemno priljubljene spletne igre Farmville.
Enkrat posel že propadel
Vse več je tudi novih medijskih odkupov. Najvidnejši se je zgodil ta teden, ko je AOL plačal okoli 300 milijonov dolarjev za Huffington Post, kar je okoli 10-krat več od lanskoletnih prihodkov te medijske družbe.
Tako Google kot Facebook naj bi se v preteklosti že pogovarjala o ponudbi za Twitter. Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg naj bi ustanoviteljem Twitterja leta 2008 za odkup ponudil 500 milijonov dolarjev v Facebookovih delnicah. S poslom ni bilo nič.
Twitter ima zdaj po vsem svetu okoli 175 milijonov registriranih uporabnikov, ki ga uporabljajo za pošiljanje 95 milijonov "tvitov" na dan.