David Beckham je ena najuspešnejših osebnih znamk na svetu. Foto: EPA
David Beckham je ena najuspešnejših osebnih znamk na svetu. Foto: EPA
Twitter
Socialna omrežja, kot so Twitter, Facebook in LinkedIn, uporabite za vzpostavljanje stikov in ustvarjanje lastne blagovne znamke. Foto: EPA

Osnovna ideja znamčenja samega sebe je samopromocija lastnih veščin, spretnosti ali izkušenj, kar pomeni, da bo tisti, ki bo to potreboval, prišel k vam. Mnogo ljudem se zdi ideja oglaševanja samega sebe neustrezna, drugi pa to vidijo kot del sprememb, ki se dogajajo na trgu dela.

David James, ravnatelj Henleyjeve poslovne šole v Angliji, je povedal, da posameznik v času korporativnega poslovanja ni več nič drugega kot številka, s katero bo korporacija naredila vse, kar je treba, da bo imela čim nižje stroške. Zato bi se moral posameznik zgledovati po številki ena in tu je znamčenje samega sebe izjemno pomembno.

Kako torej ustvariti tržno znamko, ki bo predstavljala vas?
James pravi, da je prvi korak določitev vaših sposobnosti in osnovnih veščin. Identiteta vaše znamke mora dajati jasno sporočilo o tem, kdo ste in kaj ponujate.

Nato si določite kratkoročni in dolgoročni načrt v zvezi s tem, kaj želite doseči, katero zaposlitev želite imeti in kako želite, da ljudje to dojemajo. Pomislite na ljudi, ki vam lahko pomagajo doseči vaše cilje, saj so oni vaše ciljno občinstvo. Na enak način, kot se tržijo znamke, se morate tudi vi oglaševati svojemu ciljnemu občinstvu.

James še pravi: "Če imate podatke o tem, kakšne so želje in potrebe drugih, premislite, kam gre vaše ciljno občinstvo po informacije in katere medije spremlja ter prek teh medijev posredujte svoje sporočilo." Medmrežje je omogočilo, da veliko lažje dosežete ciljno publiko. Bloganje in socialna omrežja so močna in lahko dostopna orodja za samopromocijo.

Blogajte. A s strastjo in o stvari, na katero se spoznate
Dan Schwabel
, ki je svojo znamko ustvaril prek pisanja bloga, je dejal, da je bloganje zelo pomembno, vendar je danes že težje postati uspešen, saj je po svetu vse več piscev bloga. S pomočjo spletnega raziskovanja morate zato najti svojo tržno nišo in trg, ki še ni povsem zasičen.

Glede teme, ki se jo lotite v blogu, Schwabel svetuje, da je odvisna od tega, po čem želite biti znani, v vsakem primeru pa morate pisati s strastjo in se spoznati na področje, o katerem pišete, saj drugače bloga ne bo bral nihče. Naslednji korak je, da s pomočjo različnih orodji dosežete, da se v iskalniku vaš blog pojavi čim višje med rezultati iskanja. Svoj blog poimenujte s svojim pravim imenom in temo, s katero se ukvarjate. Pridružite se debatam o vaši temi tudi na drugih blogih, pri tem pa uporabljajte vaše pravo ime - torej ime tržne znamke.

Napišete lahko tudi članke za druge spletne strani, kjer omenite svoj blog, pridružite pa se tudi socialnim omrežjem, kot so Facebook, LinkedIn in Twitter, prek katerih si boste ustvarili več poznanstev.

James ob tem priznava, da gre za brezsramno samopromocijo, vendar pa nasvet, ki so ga otrokom dajali naši starši - "Če boš dovolj trdno delal, bo svet prepoznal, kaj počneš"-, ne velja več, pač pa velja nov nasvet - "Če boš delal dovolj trdno, da boš v nečem postal dober, moraš o tem povedati drugim."