Lastnik Alpine ostaja Alpina holding, prek katerega je bil v letu 2006 izpeljan prevzem podjetja.
Lastnik Alpine ostaja Alpina holding, prek katerega je bil v letu 2006 izpeljan prevzem podjetja. "Holding nima problemov s poslovanjem, za Alpino pa računam, da nam bodo banke stale ob strani," je o morebitni ogroženosti podjetja, ki redno poravnava svoje obveznosti, a je zaradi povečane proizvodnje odvisno tudi od dodatnega financiranja, povedal Lenassi. Foto: RTV SLO
Čevlji za smučarski tek Alpina Promise (Jure Miklavc, Jože Carli, Studio Jure Miklavc - Slovenija)
V krizi se povečujejo naročila predvsem za tek na smučeh. Kljub temu je Alpina tudi na področju smuči za alpsko smučanje povečala prodajo. Foto: RTV SLO

"Enkrat smo morali razčistiti z zalogami, ki so se nabirale za hrvaški in bosanski trg," je o visoki izgubi dejal direktor Alpine Matjaž Lenassi in dodal, da so v začetku tega leta zamenjali direktorje podjetij v obeh državah. Vendar so tudi prvi letošnji rezultati na Hrvaškem ter v Bosni in Hercegovini slabši od načrtov, kupna moč prebivalcev je namreč zelo nizka.

Dobri rezultati sodelovanja z Elanom
Izboljšanje pa se kaže na slovenskem trgu in ponekod na tujih trgih. Žirovsko podjetje je tako uspešno predvsem na področju športne obutve. K temu sta prispevala tudi dobra zima in začetek uveljavljanja sinergij z Elanom, ko je Alpinino podjetje v ZDA postalo distributer tudi za Elanove smuči, Elanovo podjetje v Kanadi pa je postalo distributer tudi za Alpinine čevlje.

"Rezultati sodelovanja so zelo pozitivni in na tem področju je mogoče še veliko narediti," je prepričan Lenassi. Podobnega partnerja si želi Alpina najti tudi za prodajo svoje modne obutve, zato se zavzema za sodelovanje s Pekom, vendar o morebitnem skupnem nastopu z novim predsednikom uprave tržiškega podjetja še ni govoril.

Nova tržna niša: tek na smučeh
Za letos načrtujejo precejšen dobiček, saj se naročila stalno povečujejo, zlasti čevljev za tek na smučeh, ki so jih v Alpini lani proizvedli skoraj 600.000 parov od 1,8 milijona parov, kolikor znaša celoten trg. K prodaji je poleg uspehov športnikov, ki tečejo z Alpininimi čevlji, pripomogla kriza, saj se ljudje raje kot za drago alpsko smučanje odločajo za tek na smučeh.

V Sloveniji ni čevljarske šole, kar je težava
Alpina v Žireh zaposluje okrog 400 ljudi, še 150 pa v slovenski maloprodajni mreži. Velike težave ima z iskanjem ustreznega kadra, saj čevljarske šole v Slovenji ni in v prihodnosti bi se lahko zgodilo, da bi razvoj modne obutve preselila v Bosno in Hercegovino, kjer je država ob tamkajšnji Alpinini tovarni odprla srednjo čevljarsko šolo, v načrtu pa je tudi višje izobraževanje.

Večji del obutve že zdaj proizvedejo v Bosni in Hercegovini, Romuniji in na Kitajskem, vendar Lenassi že razmišlja o selitvi iz Kitajske, saj delovna sila tam ni več bistveno cenejša kot v Evropi. Privlačnejše lokacije postajajo Ukrajina, Moldavija in Afrika, ki razpolaga z usnjem.