Hrvaški gospodarski minister Davor Filipović je v sredo dejal, da se je s hrvaško naftno družbo Ina dogovoril o zvišanju njihove marže na 75 lip (10 centov) na liter, če se bodo razmere umirile, a da ta raven, ki da je enaka kot v Sloveniji, Petrolu ne zadošča in da v energetski družbi zahtevajo marže v višini ene kune (13 centov).
Dotaknil se je tudi Petrolovega lanskega prevzema hrvaškega trgovca z naftnimi derivati Crodux in dejal, da se je uprava navadila na visoko raven dobičkonosnosti, česar pa trenutno ni. "Pravijo, da tako ne morejo poslovati, toda beležijo 100 milijonov evrov dobička (v devetih mesecih op. STA), kar kaže, da niso v kakšnih hudih težavah," je dejal in dodal, da hrvaška vlada "nikomur ne bo dovolila, da sega globoko v žep naših državljanov, storili bomo vse, da jih zaščitimo".
V največjem slovenskem trgovcu z naftnimi derivati Petrol, ki je tudi eden najmočnejših igralcev na Hrvaškem, so v odzivu, objavljenem na spletnih straneh ljubljanske borze, zapisali, da regulaciji marž v Sloveniji in na Hrvaškem nista na enaki ravni in nista primerljivi. Z veljavno vladno uredbo določena marža na Hrvaškem je po Petrolovih navedbah nižja od marže, ki jo določa veljavna vladna uredba pri prodaji naftnih derivatov v Sloveniji.
Marža na Hrvaškem tako trenutno po njihovih pojasnilih znaša 65 lip (8,6 centa) na liter goriva. Ker pa je v formulo, ki jo določa slovenska uredba, vključen delni strošek primešavanja biokomponente, medtem ko na Hrvaškem ni vključen, se ta strošek krije neposredno iz marže. Zaradi tega se marža zniža na 61 lip (8,1 centa) na liter dizelskega goriva, kar po Petrolovi oceni ne omogoča pokritja stroškov in vzdržnega poslovanja. "Glede na to, da so nabavni pogoji za leto 2023 v primerjavi z letom 2022 kot posledica zaostrenih razmer na nabavnem trgu naftnih derivatov zaradi embarga na naftne derivate ruskega izvora bistveno slabši, marža, tudi če bi se dvignila na 75 lip oziroma 10 centov na liter, ne bi bila zadostna," so prepričani.
V Sloveniji se cene goriv na avtocestah medtem prosto oblikujejo, medtem ko je marža zunaj avtocest omejena na 9,83 centa na liter dizelskega goriva. "Regulatorne omejitve v Sloveniji in na Hrvaškem se torej bistveno razlikujejo," pravijo v Petrolu. Glede očitkov o neupravičenosti Petrolovega ukrepa in napovedi tožbe proti hrvaški državi zaradi visokega dobička v devetih mesecih pa so v Petrolu odgovorili, da te navedbe ne držijo. Skupina Petrol je na Hrvaškem, vključujoč novembra dokončno pripojeno družbo Crodux, v devetih mesecih leta ustvarila 3,5 milijona evrov izgube, ob tem pa je prilagojeni bruto poslovni izid dosegal 88,77 milijona evrov, EBITDA pa 23,18 milijona.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje