Mladi uspešni podjetniki, ki so sodelovali na okrogli mizi Prihodnost Slovenije - Podjetniške "prave ideje", so poudarili, da je za uspeh najbolj pomembno, da se v idejo, izdelek in podjetje vrjame in da se vztraja na začrtani poti ne glede na težave, s katerimi se bodo mladi podjetniki srečevali na svoji podjetniški poti.
"Slovenija je zaprto poslovno okolje"
Jugoslav Petković je ustanovitelj podjetja Mimovrste, ki kupcem ponuja širok nabor izdelkov, podjetje pa od ustanovitve raste s približno 100% letno rastjo in vsako leto doseže več milijonov evrov prometa. Po njegovih besedah morajo podjetniki o svojih idejah čim več govoriti, da že pri laični populaciji "vidimo odziv", še bolje pa je po njegovem mnenju, če imajo mladi podjetniki priložnost idejo predstaviti ljudem, ki lahko dajo strokovne nasvete.
Zatrdil je, da je Slovenija zaprto poslovno okolje, kjer ne poznamo mentorjev in "poslovnih angelov, ki bi mladim podjetnikom pomagali", kar je po njegovem prepričanju posledica tega, da v Sloveniji ni veliko uspešnih podjetnikov, ki so sami "začeli iz nič". Ti podjetniki bi lahko bili mentorji podjetnikom, ki želijo uspeti s svojo idejo in izdelkom, meni. Dodal je, da je pri nas veliko ljudi z dobrimi idejami, ki potrebujejo pomoč ravno pri iskanju priložnosti.
Gašper Koren iz skupine Zemanta, ki posluje v treh podjetjih v Sloveniji, Veliki Britaniji in ZDA, med njihovimi strankami pa najdemo Yahoo, Hachette in AOL, Forbes, Washington Post, Wired in Discovery, je poudaril, da je Slovenija privlačna za mlade inženirje, saj je kakovost življenja pri nas višja kot recimo v ZDA ali Rusiji, od koder prihajajo trije Zemantini inženirji, ki ustvarjajo v Sloveniji.
Koren je pojasnil, da ne glede na to, da so mednarodno podjetje, tržijo produkt, ki nastaja v Sloveniji. Zatrdil je, da se za zdaj ne nameravajo seliti. Zemanto je Petkovič izpostavil kot dober primer uspešnega podjetja, ki pomaga mladim podjetnikom.
Poslovni načrt
Omenjena podjetnika sta pri iskanju investitorjev in strateških partnerjev poudarila pomembnost priprave poslovnega načrta. "Da ti uspe pridobiti naložbo brez poslovnega načrta, je bolj izjema kot pravilo," je poudaril Petkovič, ki meni, da je poslovni načrt tudi odraz "tebe" kot podjetnika, kar je po njegovih besedah tudi pomembno za pridobitev investitorja, ki po navadi bolje ve, kako monetizirati neko idejo.
Vendar je pri mladih podjetjih treba biti previden pri pripravi poslovnega načrta, "ki ga ne delaš zato, da bi napisal vse teoretične kategorije, ki morajo biti, da bi na desetinko natančno napisal proizvodno in prodajno ceno in podobno, ampak zato, da pokažeš investitorju, da razumeš svoj posel, da veš, kateri bodo glavni zunanji vplivi na posel, glavne kategorije stroškov."
Direktorica Slovenskega poslovnega sklada Maja Tomanič Vidovič je povedala, da je poslovni načrt osnovno vodilo, s katerim se podjetje predstavi, "ogledalo podjetja", na podlagi katerega se neko podjetje ocenjuje in primerja z drugimi, kar je po njenih besedah zelo pomembno, tudi če se kako podjetje prijavi na razpis sklada, ki ga vodi.
Jure Vrhovnik je zatrdil, da se ideje in poslovni načrti v zadnjih letih izboljšujejo, saj temeljijo na miselnosti: "Imam poslovno idejo. V čim krajšem času poskusim narediti prototip, ga testirati na trgu in na podlagi prvih odgovorov trga narediti poslovni načrt."
Pomembnost tekmovanj in socialnih povezav
Uspešni podjetniki, ki so sodelovali na okrogli mizi, so poudarili pomembnost tekmovanj za mlada podjetja, kakršno je pri nas tekmovanje Start up. Koren, ki se je z Zemanto udeležil podobnega tekmovanja v tujini, je poudaril, da je prednost takih tekmovanj spoznavanje z investitorji in ljudmi, ki se lahko podrobno seznanijo s podjetji in njihovimi idejami. Investitorji so na takih tekmovanjih pozorni na samo idejo in to, ali je tisti, ki zamisel predstavlja, to sposoben uresničiti.
Zemanta je na takem tekmovanju v tujini prejela 50.000 dolarjev, ki jih je porabila za spoznavanje z investitorji v tujini, ki so pozneje v podjetje investirali milijon dolarjev, je pojasnil Koren in dodal, da so na začetku delovanja nekega podjetja bolj kot denar pomembne socialne povezave in dostop do ljudi, ki so pripravljeni pomagati.
Petkovič je izpostavil še en pomemben vidik tekmovanj podobnih Start upu, to je po njegovem mnenju ocenjevanje kvalitativnih kriterijev, ne le kvantitativnih.
Seznanjenost z možnostmi
Glede seznanjenosti z možnostmi za zagon podjetij, ki so v Sloveniji na voljo mladim podjetnikom z dobrimi, svežimi poslovnimi idejami, je Tomanič Vidovičeva povedala, da mladi podjetniki vedo za možnosti, ki jih je po njenih besedah vsako leto več. Pojasnila je tudi, da je zato pogoj za udeležbo na Start upu, da podjetja najdejo program mreženja, da pridejo v stik z mentorji, ki bi svetovali pri razvoju. Prav tako pa morajo biti ta podjetja vključena v kakšen tehnološki park ali inkubator.
Koren je za denarno nagrado in subvencije, podeljene na način Start up dejal, da je to trenutno edini denar, ki ga mlada podjetja lahko dobijo.
"Ideje so lahko uspešne tudi brez tveganega kapitala"
"Niso vsi posli, vsaka ideje, vsak biznis nujno primerni za naložbo tveganega kapitala. Če delate nekaj, imate neko idejo za neki produkt, ki ga znate tudi prodati, je iskanje tveganega kapitala nesmiselno," je prepričan Gašper Koren in pojasni, da lahko rast podjetja financira tudi denar tekočega poslovanja istega podjetja.
Opozarja, da preveč podjetnikov v Sloveniji meni, da njihovo podjetje ne bo uspešno brez tveganega kapitala. "Lahko povsem organsko rastete, ne da bi vzeli evro tveganega kapitala," je prepričan. Glede tveganega kapitala in povezovanja strateškega partnerja opozori, da je treba natanko vedeti, zakaj podjetje potrebuje večjo količino denarja, ki jo predstavlja tvegan kapital ali strateški partner.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje