Volkswagnu med drugim ni uspelo slediti kitajski konkurenci, ko gre za električna vozila. Foto: Reuters
Volkswagnu med drugim ni uspelo slediti kitajski konkurenci, ko gre za električna vozila. Foto: Reuters

Na današnjem srečanju z delavci je vztrajalo, da je upad prodaje družbo zelo prizadel.

Glavni finančni direktor pri Volkswagnu Arno Antlitz je pojasnil, da je prodaja avtomobilov v Evropi še vedno daleč pod ravnjo, doseženo pred pandemijo covida-19. To pomeni, da Volkswagen proda približno 500.000 vozil manj na leto, "kar je enakovredno približno dvema tovarnama".

Kot je na srečanju s 25.000 zaposlenimi – številni so sestanek spremljali na zaslonu pred poslopjem – še poudaril Antlitz, mora Volkswagen povečati produktivnost in znižati stroške. "Še vedno imamo leto ali mogoče dve leti, da stvari obrnemo v drugo smer," je menil. Podrobnosti varčevalnega načrta sicer ni predstavil.

Srečanje je potekalo dva dni po napovedi vodstva, da zaradi naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji. "V dani situaciji zaprtja tovarn ne moremo izključiti," so odgovorni zapisali v pismu zaposlenim.

Sedež Volkswagna v Wolfsburgu. Foto: Reuters
Sedež Volkswagna v Wolfsburgu. Foto: Reuters

Poudarili so, da je treba blagovno znamko Volkswagen celovito prestrukturirati. Dozdajšnja prizadevanja, da delovno silo zmanjšajo z zgodnjim upokojevanjem in odpravninami ob sporazumni odpovedi, po njihovih navedbah ne bodo zadostovala za doseganje ciljev na področju varčevanja.

Scholz: Nemčija mora ostati avtomobilska država

Volkswagen je sicer obsežen varčevalni program, vreden 10 milijard evrov, predstavil lani, a je po slabih poslovnih rezultatih, ki jih je objavil avgusta in ki kažejo na padec dobička, sporočil, da bodo potrebni dodatni ukrepi.

Predsednica sveta delavcev Daniela Cavallo pa je že napovedala oster odpor zaposlenih. Skupina "ni v težavah zaradi svojih lokacij v Nemčiji in stroškov zaposlenih v Nemčiji", temveč zato, ker "vodstvo ne opravlja svojega dela", je ocenila na današnjem srečanju.

Težave avtomobilskega velikana, ki so povezane s prehodom na električna vozila in ostro konkurenco iz Kitajske, so hud udarec tudi za vlado kanclerja Olafa Scholza. Nemški minister za delo Hubertus Heil je že v sredo pozval, da mora "Nemčija ostati avtomobilska država", vodstvo Volkswagna pa pozval k iskanju razumne in družbeno sprejemljive rešitve za nastalo stanje.