"Popolnoma zaupam upravi Darsa," je postopek oddaje posla za vzpostavitev sistema elektronskega cestninjenja osebnih vozil na današnji novinarski konferenci komentiral infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.
Dars je na razpisu za vzpostavitev sistema elektronske vinjete izbral slovaški Skytoll, poleg njega pa sta ponudbo oddala še Iskratel v partnerstvu z madžarskima ARH Informatics in Dataking Informatika ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch, o čemer je prva poročala Televizija Slovenija.
Skytollova ponudba je bila vredna 15,7 milijona evrov brez DDV-ja, ponudba Iskratela z madžarskima partnerjema 14,2 milijona evrov brez DDV-ja, ponudba Maranda, Telekoma Slovenije, Pošte Slovenije in Kapscha pa 33,4 milijona evrov. Vsaj Iskratel je že napovedal pritožbo na Darsovo izbiro.
Vrtovec: Tudi ob morebitnih zapletih bo sistem vzpostavljen do 1. decembra
Če se po ministrovih besedah ugotovi, da so bili postopki vodeni netransparentno in bo kateri izmed neizbranih ponudnikov to dokazal, potem imamo v Sloveniji za to pristojne institucije. Prepričan je, da se bo s postopkom ukvarjala državna revizijska komisija, saj so v enem izmed neizbranih ponudnikov že napovedali pritožbo. "Si pa želim, da bi prišlo do teh odločitev čim hitreje, da zaradi naše birokracije ne bomo zamudili rokov, ki so potrebni," je dodal.
"Po zagotovilih Darsa smo še vedno v časovnem okviru in bo tudi ob morebitnih zapletih s 1. decembrom vzpostavljen nov vinjetni sistem," je še povedal minister.
Je Dars razpisne pogoje prilagajal Skytollu?
Časopis Delo je medtem poročal, da izbrani Skytoll nima izkušenj z vzpostavitvijo nadzornega sistema za e-vinjete, pa tudi, da je Dars javno naročilo večkrat spremenil.
Spremembe naj bi omogočile Skytollu konkuriranje za posel v Sloveniji.
Med drugim je Dars spremenil zahtevano referenco, da so ponudniki vzpostavili vsaj en sistem za tehnični nadzor e-vinjete, ki temelji na samodejnem prepoznavanju registrskih tablic in ki vključuje vozila do nosilnosti 3,5 tone. Z dodatkom k razpisu so kot referenco dovolili tudi vzpostavitev sistema za tehnični nadzor cestninjenja za tovorna vozila, poroča Delo.
Skytoll je sistem elektronskega cestninjenja za tovorna vozila vzpostavil na Slovaškem in Češkem. Na Češkem je sistem v veljavi od 1. decembra 2019, podatek pa je po poročanju Dela pomemben zato, ker je Dars v razpisu od ponudnikov zahteval, da so referenčni sistem vzdrževali v delovanju najmanj 12 mesecev. Dars je kot rok za oddajo ponudbe sprva določil 4. november, a v tem primeru Skytoll še ne bi izpolnjeval zahteve glede 12-mesečnega vzdrževanja sistema. V Darsu so pozneje po poročanju časopisa rok premaknili na 1. december, torej na dan, ko je bil češki sistem v veljavi točno eno leto.
Dars: Prilagoditve razpisa, da bi lahko sodelovalo čim več ponudnikov
"V javnem razpisu je bil edini cilj družbe Dars dobiti usposobljenega ponudnika, da bi uporabniki slovenskih avtocest in hitrih cest letos decembra po 13 letih dobili prijaznejši način cestninjenja kot korak k digitalizirani družbi. Pri javnem razpisu tako ne favoriziramo nobenega ponudnika, razpis smo vodili skladno s področno zakonodajo in povsem transparentno," so se za Delo odzvali v Darsu.
Nato pa v elektronskem pismu medijem zatrdili še, da so bile vse spremembe v javnem razpisu narejene v skladu z zakonom o javnem naročanju, ki predvideva, da se lahko razpis spreminja v skladu z načeli enakopravnosti, transparentnosti, konkurenčnosti in sorazmernosti. "Bistvene tehnične zahteve in zahtevnost referenc so ostale enake, vse spremembe pa so bile narejene z namenom zagotavljanja možnosti sodelovanja čim širšemu naboru potencialnih ponudnikov in s tem izbire najbolj ustreznega," zagotavljajo. Pojasnjujejo, da je bilo naročilo spremenjeno le v manjšem delu in na podlagi več vprašanj in pobud različnih ponudnikov, ki so bile anonimno oddane na portalu javnih naročil. Pri tem so zaradi epidemije dvakrat sprejeli odločitev o podaljšanju roka za oddajo ponudb.
"Skytoll je glede na razpisne pogoje oddal v celoti ustrezne reference, ki mu omogočajo konkuriranje za posel v Sloveniji. V skladu z našimi zahtevami je namreč v preteklosti na Slovaškem že uspešno vzpostavil sistem za nadzor vozil nad 3,5 tone," pravijo in zagotavljajo, da Dars med pripravo in objavo razpisa ni bil v neposrednem stiku z nobenim od potencialnih ponudnikov. "Vsa komunikacija je potekala izključno prek portala za javno naročanje." V stikih pa so s podjetji iz različnih držav, ki imajo enako vlogo kot sami, in se kdaj naslonijo tudi na njihove izkušnje.
SAB bo zahteval sklic nujne seje komisije za nadzor javnih financ
V poslanski skupini SAB-a bodo medtem na to temo zahtevali sklic nujne seje komisije DZ-ja za nadzor javnih financ. "V stranki SAB ves čas zagovarjamo transparentno, zakonito in gospodarno porabo javnega denarja, pri razpisu za e-vinjete pa je očitno veliko stvari šlo narobe. Javnosti je treba predočiti dejstva in ugotoviti, ali so bila oškodovana javna sredstva," so zapisali v SAB-u.
A Vrtovec je prepričan, da bodo morali pobudniki seje odgovoriti na vprašanje, zakaj bi moral biti izbran nekdo, ki je oddal za 17 milijonov evrov dražjo ponudbo od izbrane, ali pa nekdo, ki ni izpolnjeval pogojev za vzpostavitev tega sistema.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje