Velika težava so trenutno visoke cene nafte, železa, aluminija, bakra, ki so se zvišale za skoraj 50 odstotkov, in polimerov, kar neposredno vpliva na dvig stroškov v kovinski, strojni in avtomobilski industriji.
"Globalno gledano se soočamo z velikim optimizmom v industriji, tudi z veliko rastjo industrijske proizvodnje po vseh glavnih proizvodnih lokacijah po svetu in posledično to pomeni tudi pritisk na ceno surovin. Seveda se tukaj soočamo tudi z okrnjenimi dobavnimi tokovi. Govorimo o pretoku kontejnerjev med Azijo in ZDA in Evropo," je povedal Bojan Ivanc z Gospodarske zbornice Slovenije (GZS).
V novomeškem Revozu so zaradi pomanjkanja čipov, ki jih vgrajujejo v avtomobile, že morali znova zaustaviti proizvodnjo. "Na ravni skupine Renault je bila ob prvih znakih zmanjšanja količine polprevodnikov ustanovljena posebna interdisciplinarna skupina, ki koordinira aktivnosti za zmanjšanje vpliva krize na proizvodne količine," je povedal vodja proizvodnje v Revozu Jože Bele.
Tudi Iskraemeco, kjer izdelujejo števce, ima podobne težave s polprevodniki. "Predvsem gre za silicij in germanij. To sta dve rudnini, ki sta zdaj najbolj iskani v teh časih, in brez teh mineralov teh komponent ne moremo narediti. Brez teh komponent ne moremo sestaviti naših števcev," je ponazoril Blaž Radej iz Iskraemeca.
V podjetju RLS Merilna tehnika, kjer izdelujejo senzorje za robote, pa imajo za zdaj dovolj zalog. "Ta trenutek kakšnih večjih problemov nimamo, je pa to na račun politike, ki jo vodimo. Na ta račun imamo malo večje zaloge in skoraj za eno leto odprtih naročil pri dobaviteljih," je dejal Mitja Praprotnik iz podjetja.
Zaradi podražitve surovin in transporta bodo končno ceno prej ali slej plačali potrošniki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje