Vse več delodajalcev v želji, da bi zadržali delavce, ponuja različne ugodnosti: od dela od doma, dovoljenih živalskih ljubljenčkov na delovnem mestu do telovadbe in masaže v službenem času. Foto: Reuters
Vse več delodajalcev v želji, da bi zadržali delavce, ponuja različne ugodnosti: od dela od doma, dovoljenih živalskih ljubljenčkov na delovnem mestu do telovadbe in masaže v službenem času. Foto: Reuters

Razlogi za to so vse pogostejši sindrom izgorelosti, želje po novih doživetjih in iskanje boljšega ravnotežja med zasebnostjo in delom.

Kot kaže raziskava, ki jo navaja britanski The Guardian, možnost daljše odsotnosti z dela zagotavlja že 53 odstotkov organizacij oz. podjetij. Da to sploh ni mogoče, pa je odgovorilo 29 odstotkov menedžerjev.

V javnem sektorju in človekoljubnih organizacijah je možnost daljše odsotnosti potrdilo 62 odstotkov vprašanih vodilnih, v zasebnem sektorju pa 44 odstotkov.

"Na današnjem trgu dela, na katerem velja velika konkurenčnost, podjetja podvajajo svoja prizadevanja za obdržanje zaposlenih," je dejal Anthony Painter, direktor politik na inštitutu Chartered Management (CMI), in pojasnil, da si delodajalci prizadevajo doseči točko, na kateri se zaposleni dobro počutijo, hkrati pa se izpopolnjujejo in napredujejo, kar je v interesu delodajalca. Ob tem je dodal, da se je razmerje med delodajalcem in zaposlenim v zadnjih letih močno spremenilo.

Ob tem je raziskava pokazala, da mlajši direktorji v večji meri poudarjajo pomen možnosti daljše odsotnosti kot njihovi starejši kolegi.

Raziskovalci ugotavljajo, da podaljšana odsotnost z dela povečuje zadovoljstvo zaposlenih in prispeva k temu, da ostajajo zaposleni v obstoječih organizacijah in podjetjih. Foto: Shutterstock
Raziskovalci ugotavljajo, da podaljšana odsotnost z dela povečuje zadovoljstvo zaposlenih in prispeva k temu, da ostajajo zaposleni v obstoječih organizacijah in podjetjih. Foto: Shutterstock

Podaljšana odsotnost traja več tednov, lahko pa tudi več kot leto dni, pogosto pa je povezana s potovanji po svetu, ki so pomemben cilj generacije milenijcev, ali željo po novih doživetjih ter veščinah in znanjih.

Zaposleni tega časa ne uporabijo samo za pasivni počitek, temveč za raziskovanje različnih profesionalnih ciljev in možnosti, nekatera podjetja pa so to že prepoznala in skušajo na ta način zadržati ustvarjalne in kakovostne zaposlene, ki so izgoreli zaradi preveč dela.

Microsoft zvestim delavcem omogoča do osem tednov plačane odsotnosti

Med podjetji, ki svojim delavcem, pri njih zaposlenih že več kot deset let, ponujajo daljšo plačano odsotnost, in sicer osem tednov skupaj, je tehnološki velikan Microsoft, piše srbska tiskovna agencija Tanjug.

Kot še navaja Guardian, je nedavna raziskava Harvard Business Review pokazala, da omogočanje daljših počitnic eksponentno narašča, Adecco, največje svetovno podjetje za kadrovske storitve, ga je tudi opredelilo kot enega izmed petih največjih trendov na delovnem mestu.

Shasa Dobrow, izredna profesorica menedžmenta na londonski šoli School of Economics, je dejala, da so se v zadnjih letih zgodili veliki premiki v dojemanju pomena dela in njegovega umeščanja v naše življenje. Vse več ljudi daje manj pomena plači in se namesto tega osredotoča na to, kar je zanje pomembno, od vrednot, ki jih zagovarja organizacija, do delovnega okolja. "Organizacije, ki ponujajo privlačne možnosti dopusta, bodo bodočim in trenutnim zaposlenim jasno sporočale, da cenijo dobro počutje zaposlenih in dostop do pomembnih razvojnih priložnosti," je dejala.