Slovenske železnice so se s 1. septembrom preoblikovale v holding, ki bo v celoti zaživel z januarjem prihodnje leto. Foto: BoBo
Slovenske železnice so se s 1. septembrom preoblikovale v holding, ki bo v celoti zaživel z januarjem prihodnje leto. Foto: BoBo
Goran Brankovič

Predsednik šestčlanskega nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank je pojasnil, da bodo nadzorniki odločali med tremi oziroma štirimi kandidati za prvega železničarja, ki jih je poiskala agencija. Imena izbranega kandidata za zdaj ne bodo razkrili, temveč bodo počakali na soglasje AUKN-ja, je dodal Brank.

Soglasje k imenovanju direktorja pa mora skladno z ustanovitvenim aktom dati Agenciji za upravljanje kapitalskih naložb RS. Na agenciji pričakujejo odločitev in verjamejo, da se bo nadzorni svet odločil pravilno.

AUKN Ervina Pfeiferja ni podprl
Nov nadzorni svet Slovenskih železnic je štiriletni mandat nastopil 10. septembra. Že 4. oktobra so nadzorniki po nalogu AUKN-ja razpravljali o izboru in postopku imenovanja Ervina Pfeiferja za generalnega direktorja, potem ko ga je na ta položaj imenoval prejšnji nadzorni svet. Odločili so, da ne bodo podali mnenja o postopku, ker niso sodelovali v postopku izbire in imenovanja.

Nadzorniki železnic so AUKN pozvali, naj poda soglasje na odločitev nekdanjih nadzornikov o imenovanju prvega moža družbe. Agencija, ki je vztrajala, da je primerno, da se o novem generalnem direktorju izreče novoimenovani nadzorni svet, pa je iz formalnih razlogov zavrnila predlog za izdajo soglasja. Po tem so stekli novi postopki izbora imenovanja generalnega direktorja družbe.

Nova uprava bo štiričlanska
Nova uprava železnic bo sicer štiričlanska. Po mandatarskem sistemu bo dva člana uprave nadzornikom v potrditev predlagal generalni direktor, za imenovanje četrtega člana pa je odgovoren svet delavcev. Ta je za svojega predstavnika v upravi že imenoval Alberta Pavliča, zdajšnjega delavskega direktorja.

Slovenske železnice so se s 1. septembrom preoblikovale v holding, ki bo v celoti zaživel januarja prihodnje leto, trenutno pa jih še vedno vodi Goran Brankovič.

Še vedno milijonska izguba
Železnice so sicer obdobje od januarja do avgusta sklenile s čisto izgubo 4,82 milijona evrov, medtem ko je dobiček iz poslovanja znašal 445.000 evrov. Izguba je sicer za 3,36 milijona evrov manjša kot v istem obdobju lani, predvsem na račun boljšega poslovanja v tovornem prometu.

Izgubo so povečale negativne tečajne razlike v višini 3,9 milijona evrov in izvedeni finančni instrumenti v višini tri milijone evrov. Prihodki so bili z 274,83 milijona evrov od načrtovanih večji za 9,1 odstotka, lanske poslovne prihodke pa so presegli za 12,6 odstotka.

Slovenske železnice so v prvih osmih mesecih prepeljale 11,86 milijona ton blaga (za 5,9 odstotka več kot lani) ter opravile 2.603 milijone netotonskih kilometrov (12 odstotkov) in s tem presegle plan.

Število potnikov upadlo
V istem obdobju je SŽ prepeljal 10,43 milijona potnikov (2,5 odstotka manj kot lani) in opravile 530 milijonov potniških kilometrov (4,7 odstotka manj). Obenem na železnicah napovedujejo slabše leto 2012, kot so sprva načrtovali, predvsem zaradi prihajajoče nove krize ter zaradi zmanjšanja državnih sredstev.

"Poleg tega je negotovo izplačilo prvega obroka za pokritje stroškov obveznih gospodarskih javnih služb v potniškem prometu med letoma 2003 in 2009 v višini 10,7 milijona evrov ter prvega obroka izpadlega kapitala, do katerega je prišlo ob izločitvi javne železniške infrastrukture. Višina obroka znaša 26,8 milijona evrov," dodajajo v SŽ-ju, kar bi po njihovih besedah lahko ogrozilo likvidnost družbe.