Treba je tudi več poguma za nastop na trgu in vztrajnosti, tudi ob morebitnih prvih neuspehih, so ugotavljali na okrogli mizi v okviru Slovenskega foruma inovacij, ki je potekal v Ljubljani.
Marko Lotrič iz družbe Lotrič meroslovje je prepričan, da je ključno zaupanje v ljudi, ki znajo. Po njegovem mnenju bi morali to začeti že v vrtcu in skušati to prenesti na celotno družbo. Poleg tega zaupanja je pomembno tudi zaupanje vase ter to, da ohranimo otroško radovednost, razmišljamo zunaj okvirov in se ne ustavimo ob morebitnih prvih neuspehih, je dodal Rok Uršič iz družbe Instrumentation Technologies.
Pomembni sta proaktivnost in želja po uveljavitvi sprememb, ki si jih posameznik želi, treba si je upati in se ne bati neuspeha, so strnili Miha Škerlavaj z ljubljanske ekonomske fakultete, Aljoša Tušek iz družbe Tushek Supercars in Devid Palčič iz družbe Robotina.
Ta še dodaja, da inovativnost zavirata strah pred neuspehom in družba, ki stigmatizira neuspeh, pa tudi uspeh, ter torej vabi k povprečnosti. Uršič pa meni, da bi moralo biti v družbi več čustvenega naboja in želje po tem, da bi nekaj naredili.
Škerlavaj je opozoril na izsledke mednarodne študije, po kateri država dosega nadpovprečne rezultate pri inputih, podpovprečna pa je pri izpeljavi idej na trgu, kar po njegovem mnenju dovolj pove o uspešnosti Slovenije pri inovativnosti.
Pri uspehu je ključna sreča
Pri uspehu določene ideje na trgu ni ene točke preloma, ampak gre za celotno območje, meni Palčič in dodaja, da je na prvem mestu sreča, da je ideja ob pravem času na pravem mestu. Sreči pa je treba pomagati, pravi, in sicer je treba s področja "sanjaštva" in "vizionarstva" stopiti na področje implementacije ter se spopasti s svojo idejo in preizkusiti, ali bi delovala na trgu.
Škerlavaj je izpostavil pomen netehnoloških inovacij, ki v podjetjih omogočajo sodelovanje tistih, ki se ukvarjajo z inovacijami, in tistimi, ki so zadolženi za konkretno izpeljavo. Tovrstno preverjanje, ali bi lahko bilo nekaj na trgu uspešno, je dolgoročno ključno za podjetje, meni Škerlavaj. Tudi Palčič pravi, da lansiranje izdelka na trg ni linearen proces, ampak gre za vzporeden proces razvijanja ideje in hkratnega preverjanja odziva na trgu.
V podjetjih bi morali uvesti sistem, ki omogoča inovatorstvo
Lotrič meni, da je treba v podjetju uvesti sistem, ki omogoča inovatorstvo. V njihovem podjetju sistematično zbirajo ideje zaposlenih na različnih področjih in najuspešnejše tudi nagradijo. Lotrič izpostavlja tudi pomen sodelovanja znanosti in podjetij, za kar so po njegovem mnenju ključni mladi raziskovalci.
Ključno, da določena inovacija postane tržna uspešnica, je po Tuškovem mnenju to, da si najboljši v tistem, kar počneš, in da v tem uživaš. Pomembno je tudi, da se je človek pripravljen učiti in je sposoben ob sebi zbrati ljudi, ki so dobri na določenem področju.
Prva nagrada podjetju Elpa
Slovenski forum inovacij, ki ga je pripravila Javna agencija RS za podjetništvo in tuje investicije (Japti), je sklenila podelitev nagrad najboljšim inovacijam - zmagovalna inovacija je Protihrupni sistem za tirne zavore BREMEX ANNSYS "Basic" podjetja Elpa.
Nagrado za drugo najboljšo inovacijo sta prejela Kemijski inštitut Ljubljana in Amanova za inovacijo Tehnologija priprave "elektrokromnih barv" na fleksibilne substrate, prejeli pa so tudi posebno priznanje za najbolj inovativen poslovni model. Naslov tretje najboljše inovacije pa je pripadel podjetju Trimo in CBS Inštitutu za inovacijo Qbiss Air.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje