Foto:
Foto:
Fiat kupil Zastavo

V novonastalem podjetju bo imel Fiat 70-odstotni delež in srbska država 30-odstotni. Memorandum o prevzemu sta v Beogradu podpisala srbski minister za gospodarstvo Mladen Dinkić in podpredsednik Fiata Alfredo Altavilla.

Srbska država bo v prihodnjih štirih letih v podjetje vložila sto milijonov evrov, omogočila davčne spodbude in zagotovila zemljišče za širjenje zmogljivosti. Čeprav je Fiat na začetku napovedal, da bodo v Zastavo vložili 300 milijonov evrov, pa naj bi bil ta znesek celo dvakrat večji.

Fiat ima z Zastavo zelo ambiciozne načrte, saj namerava do naslednjega leta začeti proizvodnjo novega modela avtomobila, do leta 2010 pa še proizvodnjo drugega. Do konca leta 2010 naj bi letna proizvodnja dosegla 300.000 avtomobilov.

Izguba trga, sankcije in vojna
Danes Zastava izdela okoli 15.000 novih avtomobilov, kar je daleč od njene kapacitete 60.000 avtomobilov. K temu so v veliki meri pripomogle gospodarske sankcije in izguba jugoslovanskega trga po razpadu nekdanje skupne države, velik udarec pa je tovarni zadalo tudi Natovo bombardiranje srbskih industrijskih kompleksov leta 1999.

Obnova tovarne poteka počasi, najbolj pa je boleča za delavce in Kragujevac, saj je bila Zastava od nekdaj največji delodajalec na območju, vendar je danes v njej zaposlenih le še 4.000 ljudi, izguba delovnih mest pa je močno prizadela tamkajšnje prebivalce.

Iz tovarne milijon "fičkov"
Prijateljstvo med obema podjetjema ni novo, saj sodelujeta že od 50. let prejšnjega stoletja, ko so v takrat jugoslovanski tovarni začeli s proizvodno priljubljenega in cenovno dostopnega modela fiat 500, ki nam v spominu ostaja pod imenom "fičko". Do leta 1985 so v Zastavi proizvedli milijon teh avtomobilov.

G. V.

Fiat kupil Zastavo