Matic Tasič, prvi mož Slovenskih železnic, se bo varčevanja v družbi lotil z zmanjševanjem stroškov dela. Foto: MMC RTV SLO
Matic Tasič, prvi mož Slovenskih železnic, se bo varčevanja v družbi lotil z zmanjševanjem stroškov dela. Foto: MMC RTV SLO
Slovenske železnice
85-odstotkov zaposlenih na SŽ-ju bo delalo v okviru 36-urnega delovnika, 400 pa jih gre na čakanje. Foto: MMC RTV SLO
SŽ ukrepa tudi s krajšim delovnikom

Slovenske železnice, ki so v prvih petih mesecih letos pridelale 20 milijonov evrov izgube, zadolžene pa so za okoli 280 milijonov evrov, sicer napovedujejo vrsto ukrepov za izboljšanje poslovanja, s katerimi bi prihranile 47 milijonov evrov. Med ukrepi so tudi kadrovski, saj je težišče varčevanja, po besedah generalnega direktorja družbe Matica Tasiča, na znižanju stroškov dela. Ti predstavljajo 60 odstotkov vseh stroškov.

36-urni delovnik za 85 odstotkov delavcev
S prehodom na krajši delovnik, ki bo vključeval 7.950 ljudi, naj bi SŽ prihranil tri milijone evrov. Družba predvideva tudi napotitev delavcev na čakanje, in sicer 400 ljudi v prvi fazi. Finančni učinek tega ukrepa naj bi znašal 2,8 milijona evrov. Z uveljavitvijo teh ukrepov pričakujejo tudi državno subvencioniranje.

Slovenske železnice so dogovor s predstavniki reprezentativnih sindikatov in predsednikom sveta delavcev sklenile v sredo. Dogovor vključuje ukrepe za zmanjševanje stroškov dela, kadrovske ukrepe, ukrepe za povečanje prihodkov in zmanjšanje izdatkov in materialnih stroškov. Veljal bo od julija do konca decembra.

Regres bo nižji, plače zamrznjene, bonitet in stimulacij je konec
Med napovedanimi ukrepi je tudi izplačilo regresa z zmanjšano osnovo po progresivni lestvici in zamrznitev 2,3-odstotnega povišanja plač, ki je predvidena za avgust. S tem naj bi prihranili 1,5 milijona evrov. Za izplačilo regresa bodo kljub temu najverjetneje morali najeti posojilo. Za 10 odstotkov se bodo znižale plače delavcem z individualno pogodbo, odpravili bodo bonitete in stimulacije in premestili nekaj invalidov v invalidsko podjetje.

Napovedani ukrepi pa po Tasičevih besedah niso edini, saj naj bi se SŽ dnevno pogajal z dobavitelji glede plačilnih rokov in cen, iščejo dodatni tovor in t. i. direktne kupce. "Jasno pa je, da daljša, kot bo kriza, težje bo. Zato je nujno, da lastnik čim prej najde strateškega partnerja," je še poudaril Tasič, ki si je ob prihodu na SŽ med cilji zadal tudi zmanjšanje trimilijonskega razkoraka med prihodki in stroški družbe.

Tasič je še vedno tudi župan
Tasič, ki še vedno sedi na dveh stolčkih, saj še opravlja funkcijo župana Prevalj, je v zvezi s tem dejal, da bo obljube, ki jih je dal, tudi izpolnil, "morajo pa biti izpolnjeni tudi vsi ostali okvirji, da lahko to zgodbo pripeljemo v uspešen zaključek". Kot je znano, njegovo odpoved županovanju zahtevata tako prometni minister Patrick Vlačič kot prvi nadzornik železnic Andrej Godec.

A. K. K.

SŽ ukrepa tudi s krajšim delovnikom